Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Blijf ik meeverzekerd als ik uit huis ga?

Voorbijganger

Hallo,

Eind deze maand ga ik het huis uit. Maar nu is het dat ik 16 ben. Ben ik dan nog gewoon meeverzekerd met mijn ouders? 

Blijf ik meeverzekerd als ik uit huis ga?

OPGELOST
10 ANTWOORDEN

Re: Blijf ik meeverzekerd als ik uit huis ga?

Fanatiekeling
Volgens mij wel. Je  kunt de polis laten " verzelfstandigen". Dat betekent dat je je eigen polis, op je eigen adres krijgt. Dat is ook belangrijk voor je privacy. De basisverzekering is in ieder geval kosteloos voor onder de 18 jaar, de regel voor het kosteloos kunnen krijgen van de hoogste aanvullende verzekering van een van de ouders, is niet wettelijk. Je moet even goed doorvragen of jij daar nog gebruik van kan maken. Volgens mij wel. 

Webcare
Hoi Trang
Jij bent goed bezig om uit te zoeken hoe het zit met je zorgverzekering.
Als jij uit huis gaat en nog geen 18 bent blijf je gratis meeverzekerd met je ouders zoals Elze30 uitlegt.

Elze30 geeft ook de juiste info over de aanvullende verzekering.
Kun je zo verder?
Elze, grote klasse weer!

Ik verplaats de vraag naar het forum voorwaarden en vergoedingen.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger
Heel erg bedankt voor de reactie. Maar ik ben nog wel benieuwt naar hoe ik er nu achterkom of ik nog aanvullend meeverzekerd word? en hoe ik de polis veranderen naar mijn adres? 

Bvd

Fanatiekeling
Je hebt gelijk, je weet nu nog niet precies hoe het gaat. 

Fanatiekeling
Ik begrijp dat je haast hebt. Bel de klanterservice eens vrijblijvend op! Eerst alleen om deze situatie voor te leggen.
Het behouden van de aanvullende verzekering is misschien niet vanzelfsprekend. Je moet zeggen dat jouw vader of moeder " verzekeringnemer" blijft. Dat betekent dat hij of zij verantwoordelijk zijn voor eventuele extra betalingen, als bepaalde behandelingen niet 100% betaald worden door de basisverzekering. Jij bent dan de " verzekerde". Dit zijn twee termen uit het verzekeringsbedrijf. Bij andere zorgverzekeraars is het wel mogelijk dat de " verzekerde" een ander adres heeft dan de " verzekeringnemer". Bijvoorbeeld  bij studerende kinderen. 

Webcare
Hallo Trang,
Goed dat je nog meer informatie vraagt.
Ben je bij Zilveren Kruis verzekerd?
Je blijft verzekerd onder de polis van je ouders omdat je minderjaring bent.
En je kunt van de aanvullende verzekering gebruik blijven maken. Dit kost jou niets tot je 18 bent.
Ook als jij op een ander adres gaat wonen.
Elze30, dank je voor je tips.

Kun je zo verder?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger
Hallo,

Ik ben verzekerd bij zilveren kruis.
Ik heb alle informatie die ik nodig heb.
Ik kan nu met wat minder zorg het huis uit en beginnen met mijn studie.  
Heel erg bedankt voor de reacties.

Fanatiekeling
Ik heb nog een tip Trang! Je kan voor de verzekering eventueel ook een postadres opgeven. Vaak kun je namelijk niet zeker zijn dat je post goed terecht komt als je in een studentenhuis woont, ook verhuis je het eerste jaar misschien vaker. Dan is het niet fijn, als jouw polis en je zorgpasje zoekraken.

En let erop dat je, als je 18 wordt, je aanvullende verzekering OPZEGT ( want is waarschijnlijk te duur voor een student).

Moderator
@Elze, goeie tip voor @Trang! Wanneer je 18 wordt is het heel verstandig om je zorgverzekering samen te gaan stellen zodat deze het beste bij je past. Als je dan nog steeds studeert is het verstandig om te kijken naar een studentenkorting. Wij bieden deze aan voor MBO studenten en voor HBO en WO studenten.

Ook al duurt het nog even, we horen tegen die tijd graag van je! Voor nu heel erg veel succes met je studie.

Fanatiekeling
Dit is de link naar de webpagina van de studentenverzekering