Beleid met betrekking tot budgetplafonds

Starter

Als psychiater in Rotterdam-Zuid loop ik tegen de beperkingen op die Zilveren Kruis middels haar budgetplafonds oplegt. Zo kan ik al maanden nieuwe patienten niet meer helpen en moet ik ze, terwijl ze specifiek naar mij zijn verwezen voor hulp en ik ze ook al vaak ken, teleurstellen. Vaak levert dit extra wanhoop. Patienten ervaren het als van het kastje naar de muur worden gestuurd. Ik heb al diverse schrijnende verhalen gehoord en vind het ongehoord hoe de psychiatrische zorg wordt afgeknepen. In 2015 is mijn plafond gehalveerd en daarna is dit niet meer bijgesteld. Zilveren Kruis, doe hier iets aan, vervul je zorgplicht op een positieve en efficiente manier en stop met de afbraak van de zorg. 

Met vriendelijke groet David Vinkers, psychiater

Beleid met betrekking tot budgetplafonds

2 ANTWOORDEN 2

Re: Beleid met betrekking tot budgetplafonds

Community Manager

Hallo David, welkom bij de community. 

Bedankt voor je signaal. En oproep aan Zilveren Kruis.

Mooi om te zien dat je ook beschrijft welke gevolgen van het beleid jij ziet bij je (eventuele) patiënten. 

Omdat ik zelf niet genoeg thuis ben in deze materie, heb ik mijn collega's die gaan over GGZ zorg en de inkoop daarvan gevraagd om eens mee te kijken naar dit topic. Dus weet dat we je niet zijn vergeten. Een meer inhoudelijk antwoord volgt nog! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Beleid met betrekking tot budgetplafonds

Community Manager

Hier de terugkoppeling, David. Ik heb inmiddels contact gehad met mijn collega's. Zoals afgesproken hebben ze meegekeken naar dit topic en je oproep tot verandering. Ik begrijp dat jullie (jij en mijn collega's) al met elkaar in gesprek zijn hierover. Als community kunnen we hier nu niks aan toevoegen of veranderen. Daarom is de community niet de juiste plaats om dit gesprek verder aan te gaan. Daarvoor wil ik je graag verwijzen naar je contactpersonen binnen Zilveren Kruis. 

Voel je uiteraard vrij om deel te nemen aan de andere gesprekken en discussies op de community!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.