Basis Exclusief Restitutiepolis

Gast

Hoe komt me vreemd voor indien bij een niet gecontracteerde zorgverzekeraar je zelf zorg regelt

niet meer vergoed krijgt dan 100% marktconform tarief. En ook nog en dat is bjuitengewoon vreemd eerst zelf de nota moet voldoen.

Op zich werpt men hier een barriërre op immers daar ondermijn je de exclusiviteit van je polis mee.

Immers je kunt je dan gevoeglijk afvragen wat heeft zo'n polisvorm nog voor zin.

Ik zou zeggen betaal als zorgverzekeraar eerst het markt conforme tarief en laat dan zorgverzekerde het restant betalen indien nodig.

Ook niet wenselijk is dat je zelf moet uitzoeken of de tarieven marktconform zijn,  dus je moet wel eerst een offerte hebben en voorleggen aan je verzekeraar ook weer een beperking.

Immers tarieven zijn niet volledig openbaar.

Daarenboven indien een spoedsituatie ben je niet in staat om om alle voorwaaren te voldoen.

Gelet op alle voorwaarden waaraan verzekerde moet voldoen zou ik de restitutiepolis overboord kieperen.

Of klantvriendelijker maken.

Kritische consument

27/11/2015

Basis Exclusief Restitutiepolis

2 ANTWOORDEN

Re: Basis Exclusief Restitutiepolis

Moderator

@kritische consu Ik heb je post verplaatst naar het onderdeel 'opinie'. Ik ben namelijk benieuwd hoe iedereen hierover denkt. Waarom kies jij (wel of niet) voor de Basis Exclusief polis? 

Je geeft duidelijk aan waar je tegenaan loopt bij dBasis Exclusief polis. Dit heeft onder andere te maken met het marktconform tarief en de manier van declareren en betalen.

Ik ben benieuwd hoe de leden met de Basis Exclusief polis dit ervaren?

Nog een kort inhoudelijk stukje:
We spreken steeds over een vergoeding van 100% tot het marktconform tarief. Is er sprake van spoedeisende zorg? Dan geldt ook deze vergoeding, maar dan voor alle basisverzekeringen.
Wil je weten hoe een
 vergoeding tot het marktconform tarief precies werkt? Deze uitleg is terug te vinden in onze polisvoorwaarden 2016: voorwaarden basisverzekeringen en aanvullende verzekeringen (klik hier). Kijk dan bij 4.3.3 en 4.3.4, pagina 12.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Basis Exclusief Restitutiepolis

Top bijdrager

Toen mijn psychotherapeut vorig jaar van GZ  naar een eigen praktijk ging was er geen contract, ik moest er niet aan denken een ander te zoeken, dus moest ik mijn verzekering veranderen in een restitutiepolis.

Ze is het waard en daarom heb ik deze verzekering genomen

Ook wil ik de arts en het ziekenhuis waar ik heen ga zelf kunnen kiezen al denk ik dat mijn ziekenhuis zeker een contract heeft.

Zeker als je een chronische ziekte hebt wil je zeker zijn van zorg die bij jou past, en dat is niet altijd in het ziekenhuis waar je een internist hebt bijv

Ik moet bijv aan mijn oog geholpen worden en ga dan eerst in overleg met de verzekering waar ze dat het meest doen.

Het was voor mij een bewuste keuze.