Afmelden verzekering

Nieuwkomer

Hi zilveren kruis. ik wil graag mijn zorgverzekering opzeggen per direct. Ik zit momenteel in het buitenland en heb het niet meer nodig. Ik had al vooruitbetaald. mijn relatienummer is xxxxx

Afmelden verzekering

5 ANTWOORDEN

Re: Afmelden verzekering

Webcare

Goedemorgen Joris,

Je kunt online jouw zorgverzekering stoppen. Ik zal je een link sturen.

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/wijzigen/Paginas/opzeggen.aspx

Ik wens je nog een fijn verblijf in het buitenland en bedankt dat je bij ons verzekerd bent geweest.

Groeten,

Mouniim

Fanatiekeling

Hallo Joris,

weet je zeker dat je de verzekering kunt opzeggen ? Want je hebt een wettelijke verzekeringsplicht als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Als je ten onrechte geen zorgverzekering hebt , dan moet je naderhand toch alle premies betalen EN kun je een boete krijgen. 

Ook al heb je de verzekering " niet meer nodig", ben je soms toch verplicht aan deze volksverzekering mee te betalen. Nadere informatie is te verkrijgen bij de ( website van de ) SVB. 

Groet, Feina.

Moderator

Goed dat je dit opmerkt @Feina!

Meer informatie over zorgverzekering en buitenland vind je ook op onze pagina Buitenland, @JorisDijkstra. Want als je niet gaat werken in het buitenland, kun je je zorgverzekering in Nederland houden. Ga je wel werken dat ligt dat anders.

Fanatiekeling

@Corine V,

Jij zegt " kun je behouden". Maar je bedoelt te zeggen: " ben je verplicht te behouden"? Ik dacht namelijk dat je hierin geen keus hebt. Als je geen inkomen hebt uit Nederland, en je werkt ook niet in het buitenland, dan ben je vaak wel verplicht om de verzekering voort te zetten ( namelijk als je van plan bent om mettertijd weer naar Nederland terug te keren).  

Groet, Feina.

Moderator

Ik bedoel hetzelfde als jij @Feina.

Check voor de zekerheid nog even de pagina 'Wonen, werken, studeren en reizen' zodat je zeker weet of je jouw zorgverzekering houden of opzeggen, @JorisDijkstra. En neem bij twijfel anders gerust contact met ons op!