Acceptatie en wachttijd

Nieuwkomer

Ik overweeg om met 1 kind (15 jaar) per 1 januari 2017 over te stappen naar een zorgverzekering van Zilveren Kruis met de volgende combinatie:

• BasisBudget (eigen risico € 385), met collectiviteit via mijn werkgever;
  • Aanvullend***;
  • Tand* of Tand**.

Voor zover ik heb kunnen nagaan geldt er voor deze combinatie een directe acceptatie en geen wachttijd. Is dit juist?

Acceptatie en wachttijd

1 ANTWOORD

Re: Acceptatie en wachttijd

Medewerker

Fijn om te lezen dat je naar ons wilt overstappen @JanvanderWeerd ,

Voor de Basis Budget geldt dat wij verplicht zijn jou te accepteren. Minderjarige zetten wij automatisch op de Basis Zeker, dit is kosteloos en kinderen jonger dan 18 jaar hebben hierdoor vrije ziekenhuiskeuze. 

Betreft de medische acceptatie, deze hanteren wij niet op de door jouw aangegeven polissen. Zowel de Aanvullende 3 ster verzekering als de tandarts 1 en 2 sterren verzekering zijn vrij toegankelijk. 

Alleen op onze tandarts 3 en 4 ster verzekering hanteren wij een medische acceptatie, dit doen wij aan de hand van een vragenlijst.

Daarnaast hanteren wij geen wachttijden op de vergoedingen die wij aanbieden. Direct vanaf de aanmelding per 1 januari 2017 kunnen jij en jouw kind gebruik maken van de vergoeding waarvoor jullie je hebben verzekerd. 

Hartelijke groet,

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.