Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Aanvullende verzekering beëindigd

Voorbijganger

had van de week contact met klantenservice over de collectiviteit verzekering daar ik binnkort  wordt afgekeurd  endan niet meer werkzaam  bent dus dit moet veranderd worden deze dame zou het regelen krijg zaterdag 12-4 brief van zk  hebben ze me polis veranderd en mijn aavullende en randverzekering er af gehaald alleen maar basis verzekering geen toestemming gegeven  meteen klacht ingedient en mail naar klanten service  omdit te herstellen bn nu mooi de klos kan dit zomaar?? en kan het hersteld worden gaf geen toestemming hier voor en de telefoniste  zat aardig fout iemand ervaring ermee?? gr hupje

Aanvullende verzekering beëindigd

OPGELOST
9 ANTWOORDEN

Re: Aanvullende verzekering beëindigd

Fanatiekeling

Als je werkloos wordt kun je niet van je verzekering af. Je moet dan tot het eind van het jaar de , meestal te dure, verzekering voortzetten en dan zonder collectiviteitskorting.

Waarschijnlijk is het in jouw voordeel dat de aanvullende verzekering eraf is gehaald ( al had dit niet gemogen). Want anders kun je binnenkort de basisverzekering niet meer betalen en kom je in de wanbetalersregeling terecht ( ca. €165 basispremie per maand incl. boete).

Groet, Feina.

Voorbijganger

hoi 

bedankt voor het antwoord maar kan het terug gedraaid worden ?/ of moet ze het terug draaien  als ik er om vraag  betaling is geen probleem heb een goed wao-uitkering

Moderator
Moderator

Hallo @hupje

Wat vervelend dat ineens de aanvullende verzekeringen ook zijn beëindigd. Het is zeker niet de bedoeling de aanvullende verzekering zonder reden te stoppen. Ik kijk daarom graag even met je mee. Wil je mij jouw relatienummer sturen in een privébericht?

@Feina je geeft aan dat het waarschijnlijk in het voordeel is van hupje dat hij geen aanvullende verzekering meer heeft omdat hij anders wanbetaler zou worden. Is dit niet wat kort door de bocht? Je weet niet wat de financiële en persoonlijke situatie is van hupje. Als hupje zorg nodig heeft uit de aanvullende verzekering is het waarschijnlijk onverstandig de aanvullende verzekering te beëindigen. 

De titel van het topic aangepast naar 'aanvullende verzekering beëindigd'. 

Fanatiekeling
Dat is zeker kort door de bocht.
Maar daar heb ik een reden voor: namelijk om aan verzekerden EN zorgverzekeraar duidelijk te maken dat het beeindigen van de aanvullende verzekering in sommige gevallen beter is. Namelijk als er zo weinig geld is dat men anders in een wanbetalersregeling terecht komt vanwege geldgebrek. Er zijn namelijk veel zorgverzekeraars die vrij vlot de aanvullende verzekering beeeindigen op het moment van betalingsproblemen. Andere doen dit niet. In situaties dat de aanvullende verzekering niet nodig is, is dat zeker een sociale oplossing. Ik wil graag weten hoe Zilveren Kruis hierin staat.
En voor HUP: zorg dat je via een andere kant nog collectieve korting krijgt, al is het maar 5%. Zilveren Kruis kan je daarbij misschien helpen: de " Fitclub" is opgeheven dacht ik, dus je moet proberen via een thuiszorgorganisatie of voetbalclub of iets dergelijks korting te krijgen.
P.S. Een werkgeverscollectief leidt altijd naar deze valkuil. Ook bij wisseling van werkgever krijg je hiermee te maken. Je kan niet van je verzekering af! ( behalve als je aansluitend via de nieuwe werkgever een collectieve zorgverzekering afsluit).
Groet, Feina.

Moderator
Moderator

Beste @Feina,

Je wilt weten of het mogelijk is de aanvullende verzekering te beëindigen als iemand door verlies aan inkomen zijn verzekering niet meer kan betalen. Het is op dit moment niet mogelijk de verzekering met deze reden op te zeggen. Zou je dit in de reguliere voorwaarden willen zien? Zo ja, welke criteria zouden wij dan moeten hanteren? Dit idee kun je inbrengen in 'Denk mee' dan kunnen wij onderzoeken of meer mensen dit willen. 

In het geval van het niet betalen van de premie beëindigen wij de aanvullende verzekering als de betaaltermijn van de derde aanmaning is verstreken. 

Er mag voor de overstap naar een collectief van de nieuwe werkgever maximaal 6 maanden tussen het oude en het nieuwe dienstverband zitten. Het nieuwe dienstverband hoeft dus niet 'aansluitend' te zijn om te kunnen overstappen. Hiermee wijken wij af van onze polisvoorwaarden.

Voorbijganger

hoi

gelukkig was het een mis-communicatie en is het prima hersteld door Z.K  de zelfde dag nog  en inderdaad heb het nodig het scheelt 15 eruo per maand zonder collectief en een wanbetaler.... nog niet....maar prima opgelost ben tevreden....wordt mee gedacht.. Smiley Erg vrolijk

Lees hier meer

Moderator

@hupje Vervelend dat er door een miscommunicatie iets niet goed is verlopen maar goed dat het voor je is opgelost Hupje. Uiteraard denken wij graag met onze klanten mee! 

Fanatiekeling
Ik reageer op deze tekst: "Er mag voor de overstap naar een collectief van de nieuwe werkgever maximaal 6 maanden tussen het oude en het nieuwe dienstverband zitten. Het nieuwe dienstverband hoeft dus niet 'aansluitend' te zijn om te kunnen overstappen. Hiermee wijken wij af van onze polisvoorwaarden".
Hoezo, >>>> hiermee wijken wij af van ONZE POLISVOORWAARDEN>>>>> ? Betekent dit dat ZK anders werkt dan in de eigen polisvoorwaarden beschreven staat?
Groet, Feina.

Moderator

Hi Feina,

Naar aanleiding van dit gesprek heb ik contact opgenomen met onze Analist Wet en Regelgeving. Het is als volgt: in onze polisvoorwaarden zijn de afspraken opgenomen die met Zorgverzekeraars Nederland hierover zijn gemaakt. Wanneer een klant contact opneemt in zo’n situatie kijken wij uiteraard naar de voorwaarden. Echter is het vaak niet zo zwart wit en vinden wij het belangrijk om samen met de klant naar de situatie te kijken en de mogelijke oplossingen hierin. Dat betekent dat we inderdaad in sommige gevallen , in het voordeel van de klant, afwijken van de polisvoorwaarden.  De 6 maanden die mijn collega @Jan aangeeft is een voorbeeld dat aangeeft dat het nieuwe dienstverband inderdaad niet altijd aansluitend hoeft te zijn wanneer dit past bij de situatie van de klant.