Zorgovereenkomst PBG Contract in 2019

Vaste bezoeker

Hallo allemaal ,

Ging net een declaratie formulier downloaden.

Zag ik ineens formulieren voor Zorgovereenkomsten

Koop zelf de hulp in omdat dat beter afstemd bij mijn hulpvraag.

Weet iemand of dat nu nodig is ?

Alvast bedankt .

Zorgovereenkomst PBG Contract in 2019

9 ANTWOORDEN 9

Re: Zorgovereenkomst PBG Contract in 2019

Fanatiekeling

Hallo Mieke, 

Het Zorgkantoor wil kennelijk dat de zorgovereenkomst wordt ingevuld ivm het PGB. Zie de bijlage en https://www.zilverenkruis.nl/zorgkantoor/klanten/woordenlijst/paginas/zorgovereenkomst-en-zorgbeschr... .

Of dit elk jaar vernieuwd moet worden , weet ik niet. Het Zorgkantoor is er niet alleen voor Zilveren Kruis verzekerden , maar werkt voor iedereen in een bepaalde regio die langdurige zorg nodig heeft : https://www.zilverenkruis.nl/zorgkantoor/klanten/paginas/default.aspx

Groet, Feina.

Vaste bezoeker

Goedemorgen Feina ,

Dank voor je snelle antwoord ! Maar begrijp het niet helemaal 😉.

We zijn destijds van de IZA over gegaan naar jullie . Alles is toen overgenomen ook het lopende PGB .

Hebben al die jaren geen Zorgovereenkomst hoeven in te vullen . Is het dan sinds dit jaar? Mijn PGB loopt niet via de SVB.

Alvast bedankt.

Groetjes Mieke 

Fanatiekeling

Hallo Mieke, 

ik ben een gebruiker van het forum en weet verder helemaal niets van zorgovereenkomsten af. Ik denk dat je maandagochtend even naar het zorgkantoor moet bellen. De zorgkantoren zijn landelijk van Zilveren Kruis, ook als je elders verzekerd bent. 

PS ik heb nog gezocht op de website, onderdeel " veelgestelde vragen" ( https://www.zilverenkruis.nl/zorgkantoor/klanten/veelgestelde-vragen/Paginas/default.aspx ). Daar staat ook een vraag bij over zorgovereenkomsten. Zoals ik het begrijp hoeft een zorgovereenkomst alleen aangepast te worden als er iets verandert: bijv. degene die de zorg levert, de soort zorg etc. Je hoeft een zorgovereenkomst niet te vernieuwen als je bij een andere zorgverzekeraar komt. Zie de bijlage.

Groet, Feina.

Vaste bezoeker

Dankjewel voor al je moeite waardeer dit enorm !!

Dacht dat je bij het ZK werkte 🙈. 

Als ik het antwoord heb zal ik het hier plaatsen. 

Heb het via Twitter ook gevraagd bij het Zilveren Kruis.

Ze geven daar altijd snel antwoord 

Groetjes Mieke 🌸🌸🌸🌸

Re: Contract in 2019

Webcare

Hi Mieke, fijn je weer gesproken te hebben via Twitter. @Feina helpt graag een handje mee op het forum, dankjewel weer Feina.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Vaste bezoeker

Hé wat leuk een gezicht bij een naam Pauline ☺️.

Feina  heb in inmiddels het antwoord gekregen , met hulp van Pauline 👍.

Er is dus wel een Zorgovereenkomst nodig !! En op alles wat me lief is we hebben het in het begin gevraagd.

Waarschijnlijk iemand aan de telefoon gehad die niet echt op de hoogte van PGB was....... kan gebeuren .

Als budget houder bent en blijf je zelf verantwoordelijk !! 

Ga mijn best doen om alsnog van de vorige hulp een handtekening te krijgen op een Overeenkomst.

Sjabloon uren declaratie’s en Declaraties zitten allemaal in mappen en de uitbetalingen gaan altijd via de bank. 

Lezen is voor mij niet makkelijk dus om eerlijk te zijn lees ik eigenlijk het regelement niet 🙈.

Maar had het ook aan een hulp kunnen vragen natuurlijk. Vind dit echt niet leuk , vind dat alles goed gedaan hoort te worden. 

Fijne avond Pauline en Feina 🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Webcare

Dag Mieke,

Bij het aanvragen van een PGB komt veel kijken. Ik kan me indenken dat dat voor jou best veel is, zeker als je niet zo veel energie hebt.

Wees altijd welkom met vragen, waar mogelijk helpen we je er graag mee om zo veel mogelijk uit je handen te nemen waar je dat wilt.

Groeten,

Bas

Vaste bezoeker

Hallo Bas ,

Dankjewel hoor , wordt altijd goed,snel , en fijn door jullie geholpen 👍.

Maar schaam me hier best voor, dat mag je wel weten !.

Probeer altijd alles zo goed mogelijk te doen, maar ben ook maar een mens 😉.

Daarbij is de terugval op Peter op het moment ook weg. Heb hem dit ook maar niet verteld. De Psycholoog heeft hem net een beetje positief voor de komende operatie .

Fijne avond en dank 🌸🌸🌸

Webcare

Nou, Mieke,

Het is misschien makkelijk gezegd vanaf de zijlijn. Maar je hoeft je echt niet te schamen als je om hulp vraagt of als een aanvraag niet in een keer goed is. 

We zijn er juist om je te helpen bij bijvoorbeeld dit soort aanvragen. Zodat jij en Peter jullie energie kunnen besteden aan belangrijkere zaken.

Groeten,

Bas