Wordt mantelzorg vergoed?

Voorbijganger

Wordt dat nog vergoed???

Wordt mantelzorg vergoed?

4 ANTWOORDEN 4
Highlighted

Re: Mantelzorg

Webcare

Goedemorgen Yvonne,

Welkom op het forum!

Je wilt weten of mantelzorg nog vergoed wordt. Om je vraag goed te beantwoorden, heb ik nog wat vragen aan je.

Bedoel je hiermee een vergoeding voor degene die de mantelzorger is of een vergoeding voor degene die de mantelzorg ontvangt? En gaat jouw vraag over dit jaar of over 2019?

Ik hoor graag van je, dan kan ik je er wat meer over vertellen.

Groeten,

Bas

Re: Wordt mantelzorg vergoed?

Voorbijganger
Ik wou het weten van dit jaar maar ook voor volgend jaar en voor de gene die alles dus doet kan die een vergoeding krijgen want die is toch mantel zorger en ik zit in de sociale dienst vriendelijke groet e y peters

Webcare

Dag Yvonne,

Wat mooi dat je dat voor een ander doet!

Het is inderdaad mogelijk om een vergoeding te krijgen voor mantelzorg wanneer diegene die de mantelzorg nodig heeft een Aanvullend 2 verzekering of hoger heeft. Ook is er een vergoeding mogelijk vanuit het Extra Vitaal-pakket. 

Voor de vergoeding is eerst toestemming nodig en de Zorgcoach kan je hier bij helpen. Je kunt de Zorgcoach bereiken via telefoonnummer: 071 365 20 40. Alle informatie vind je hier nog eens terug. 

Kun je hier zo verder mee?

Groeten,

Bas

Webcare

Dag Yvonne,

Ik begreep uit je mailtje, dat jij de mantelzorg nodig hebt. We kijken bij de vergoeding dan naar jouw verzekering. Als je een Aanvullend 2 sterren of hoger hebt, kun je in aanmerking komen voor mantelzorgvergoeding. In mijn vorige berichtje kun je nog eens teruglezen hoe dat precies gaat.

Je mag me ook altijd een privébericht sturen als je meer vragen hebt. Dat doe je door naast mijn foto op mijn naam te klikken. Met de roze button 'Een bericht verzenden' kan je me dan een privébericht sturen.

Groeten,

Bas