Word niet meegedacht over het PGB

Starter

Dit gaat over het pgb van mijn vader die een aantal jaren terug een pgb toegewezen heeft gekregen in verband met zijn ernstige ziekte. Na een tijdje is zijn situatie ontzettend verslechterd.
Heb toen met zilveren kruis gebeld om advies te vragen.
Mijn vader had veel meer zorg nodig dan voor heen.
En het is erg lastig om dat te regelen, zonder bijpassend pgb budget.
Zij adviseerden om een herindicatie aan te vragen en zo konden de uren opgehoogd worden.

De indicatie is niet goedgekeurd en na heel lang erover contact te hebben gehad, een nieuwe indicatie laten opstellen door een andere verpleegkundige.
Ook die werd niet goed gekeurd door Zilveren Kruis.
Weer moet wachten, omdat ze zoveel wouden vragen aan de verpleegkundige.
Uiteindelijk half jaar later komen ze met een toekenningsbrief dat de uren juist verlaagd worden.
Ronduit belachelijk en heel erg hard vooral.
Dat jullie zo omgaan met jullie klanten.
Waar is dat kleine beetje medeleven naar een klant toe vraag ik me af.
Heb de correspondentie tussen zilveren kruis en de verpleegkundige gelezen.
Kan de onbegrip die ik lees vanuit de kant van zilveren kruis niet in woorden uitdrukken.
Het kwam er op neer dat zij vonden dat er niet zoveel uren nodig was.
Ondanks de ernst van de situatie.
Hoeveel uitleg er ook door de verpleegkundige gegeven werd, zilveren kruis werd het niet ermee eens, wou absoluut niet meewerken om tot een goede oplossing te komen.
Overigens waren zij ook aan het vergelijk met andere mensen die ook die ziekte hebben.
Maar letten verder absoluut niet op de ernst van de ziekte.
Ook zou dat absoluut niet mogen. Je zou elke individu toch persoonlijk moeten benaderen hierin.

Er is uiteindelijk weer een nieuwe indicatie gekomen.
Die is toegekend.
Maar toch kan daaruit niet gedeclareerd worden.
Er is juist een nota toegestuurd dat we terug zouden moeten betalen.
Meerdere keren contact over opgenomen, vanwege het feit ook dat er niet gedeclareerd kan worden.
Er word toegezegd dat het uitgezocht en opgelost zal worden. Maar uiteindelijk nog steeds niks vernomen erover van ze.
Wil dat het eindelijk nu toch wel opgelost word.

Word niet meegedacht over het PGB

3 ANTWOORDEN 3

Re: Word niet meegedacht over het PGB

Webcare

Dag Diya, 

Welkom op onze community. Zo te zien is het de hoogste tijd voor duidelijkheid Diya. Ik kan me heel goed voorstellen dat je na al het heen en weer gecontact nu eindelijk wel eens wilt dat je op zin minst zonder gedoe kan declareren. We hebben wel wat meer informatie nodig zodat we met je meekunnen kijken. Op zk.nl/contact zie je de verschillende mogelijkheden om ons te bereiken. Laat je wat van je horen Diya? 

Groet, 

Kimberly 

Starter
Hoi

denk dat het wel duidelijk is dat ik al heel vaak contact heb gehad.
En dus ook vaak gebeld, want op de andere manieren word er niet gereageerd door jullie.
En nu word er weer gevraagd om zelf maar weer eens contact op te nemen.
Dit verbaast me heel erg.
Reageer niet zomaar hier. Juist omdat ik dacht misschien word er nu wat aan gedaan.
Weet niet of dit wel wat opleverd als ik dit zo lees, maar dacht probeer het maar.

Webcare
Webcare

Hallo Diya-3,
Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Wil je mij een privébericht sturen? Dat kan door op mijn naam te klikken en dan een bericht te sturen.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.