Wijzen jullie een PGB af als zorg in natura beschikbaar is?

Highlighted

Re: Wijzen jullie een PGB af als zorg in natura beschikbaar is?

Community Manager

Hallo Wanrooij,

Goed dat je de community en dit topic hebt gevonden om jouw verhaal te delen en je vragen te stellen. Ik vind het mooi dat je namens jouw schoonmoeder haar uitgebreide verhaal vertelt. Ik snap dat het vervelend is wanneer jouw schoonmoeder niet meer op dezelfde manier van de zorg gebruik kan maken als dat zij gewend is.

In het allereerste bericht in dit topic heeft mijn collega Jan uitgelegd wat nou precies de voorwaarden zijn. Ik zie in jouw bericht veel punten hieruit ook naar voren komen. Je bent op zoek naar wat je nu kan doen en dit bekijk ik graag voor je. In dat geval is het goed als mijn collega’s die hier dagelijks mee bezig zijn de gegevens van jouw schoonmoeder kunnen inzien zodat we je kunnen verwijzen naar de juiste plek/persoon. Je kan deze gegevens in een prive berichtje naar mij toesturen. 

Ik hoor het graag van je.

Vaste bezoeker
Hallo community,

Vraag over de pgb als er al een pgb indicatie "toegekend" word en er blijkt daarna meer complicaties te ontstaan o.a. Nieuwe diagnose erbij is de indicatie kwa uren optehogen ? Of is er een ander mogelijkheid?

Groet
Ikram

Community Manager

Hoi @Ikram00, goeie vraag! Wanneer de zorgvraag verandert / toe neemt zal er een nieuwe indicatie moeten komen. Er wordt op dat moment gekeken naar de gehele situatie en wanneer nodig een nieuwe indicatie afgegeven.

Vaste bezoeker
@Michelle bedankt voor uw antwoord maar tot hoeveel uur kan een pgb oplopen en hoe word de zorg die toegenomen is beoordeeld want mijn vader ze pgb was afgewezen en die ligt nu bij de klachten coordinatie ik wacht nog op bericht nu heeft ie een hernia bij alleen opereatief te behandelen...

Gr. Ikram

Vaste bezoeker
@Community!! Aller eerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor jullie informatie en vragen die vertrouwelijk zijn beantwoord en naar het vragen omtrent de pgb dankzij jullie en de klachten coordinatie is het opgelost!

We kunnen zonder zorgen en slaaploze nachten de zorg krijgen en ons dagelijkse handelingen verichten zonder in een diepe gat te zitten met ons handen in het haar. Ik wil zilveren kruis bedanken voor de vertrouwen die u in ons heeft gegeven en ons de pgb toekenning heeft toegekend vriendelijk dank voor uw begrip!

Liefs
Ikram

Community Manager

@Ikram00 wat ontzettend fijn om te lezen dat het allemaal is goed gekomen. En bedankt dat je dit nog even met ons deelt op de community!

Ik heb overigens een van mijn collega's die expert is op het gebied van PGB binnen Zilveren Kruis gevraagd jouw eerdere vraag te beantwoorden op de community. 

Medewerker

Hallo @Ikram00, Een wijkverpleegkundige (niveau 5) indiceert het aantal uur zorg dat iemand nodig heeft. Ook wanneer de zorgbehoefte is toegenomen dient u contact op te nemen met een wijkverpleegkundige. De wijkverpleegkundige stelt opnieuw een indicatie vast. U kunt dan opnieuw een PGB vv aanvraag bij ons indienen. Een indicatie van een wijkverpleegkundige geeft u nog geen recht op het PGB vv. Groet, Samantha

Medewerker PGB-team

Geregelde bezoeker

hallo Ikram,

zou je die collega  die expert is op het gebied van PGB willen delen,

ik denk dat er weinig mensen zijn die zo,n iemand als steun hebben die in die wereld van de PGB bekend is,

als ik het goed heb begrepen heeft hij voor U brieven gemaakt of anders wat,

de meeste krijgen het niet voor elkaar,

het zou fijn zijn wanneer dat kon,

hoor wel van U,als het zou kunnen geef ik je mijn telefoonnummer  en/of adres,

elkaar helpen daar gaat het toch om of niet dan,vr gr en mooi weekend.

Geregelde bezoeker

hallo Michelle,U heeft IKRAM bij de juiste mensen met zijn vragen bij de juiste mensen gebracht die er verstand van hebben,

kan ik ook bij U terecht wanneer het zo ver is ,

je moet ongeveer 8 weken voordat je indicatie afloopt een nieuwe indienen bij Z Kr maar dan heb ik alle administratie nog niet binnen van SVB,hoe gaat dat dan in z,n werk,vroeger stuurde ik de gegevens van de SVB in JANUARI het jaar daarop naar het Zorgkantoor ,dat kan ik nu dus niet doen dan mis ik 2 maand,graag UW reactie mvr gr,jt.

Vaste bezoeker

@jt

Ik zag u bericht voorbij komen balen dat u nog aan het wachten bent op reactie maar kunt u meer vertellen in wat voor situatie u zit ? Heeft u al een brief of mail naar de klachten coordinatie gestuurd?

Ik heb geen gegevens van de expert in PGB mijn klacht is door de community doorgegeven aan de afdeling en ik heb zelf een mail gestuurd aan de klachten coordinatie en die hebben aan de hand van mijn verhaal en bezwaar gekeken naar de situatie en dieper in de dossier gegraven en aan de hand daarvan hebben ze contact met mij gehad en daar uit is er een oplossing uitgekomen.

Ik hoop dat u ook snel geholpen word!

Vriendelijke Groet

Ikram00

Geregelde bezoeker

hoi IKRAM00,

dank voor je interesse en reactie,

nee ik heb nog niets ingedient,dat moet ongeveer 8 weken voordat je indicatie afloopt,maar ik wil net als die andere mensen mijn eigen tijdindeling behouden,heb er nachten bij dat ik haast niet slaap moet er dan niet aan denken dat er s,morgens om half 8 b/v al een verzorgster aan je bed staat,dat ze dat niet snappen bij  de zorgverzekering,wij regelen dat al samen 9 jaar mijn vrouw weet wat het probleem bij mij is,met morfine is de spierpijn nog te doen,wij willen geen vreemde persoon er bij en die heeft daar ook geen tijd voor,

uit bed /wassen/ aankleden/ eten dan is de morgen weg,het gaat bij ons op z,n 11- 36ste rustig aan dus,

dat kan ik niet in uren weergeven,vr gr.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey @jt, ik begrijp dat je je zorgen maakt als je het een aantal keer verkeerd ziet gaan. Laten we er vanuit gaan dat alles gewoon goed gaat. Mocht dat niet zo zijn dan helpt het PGB team je graag. Samantha, en haar collega's van het PGB team reageren hier nu ook. Zij helpen graag bij PGB vragen op de community.  

Geregelde bezoeker

bedankt JEPPE,

heb gelijk wel een vraag,eind october a,s moet ik een nieuwe indicatie aanvragen voor 2016,maar de SVB doet mijn administratie,iedere maand krijg ik een overzicht in 2voud van SVB,dan heb ik de laatste 2 maand nog geen overzicht ontvangen,in 2014 ging het anders AWBZ dan kon ik januari het naar het zorgkantoor sturen dan had ik 12 maand,zal dit nu problemen geven bij de nieuwe indicatie,heb ik het goed dat ik ergens heb gelezen als je van AWBZ naar WLZ ,VV,dat je dan so wie so nog recht heb op 5 jaar in de nieuwe regeling,mijn situatie verandert toch niet,kan alleen maar slechter,mijn spierprobleem is niet het enige want daardoor heb ik niet de kracht om het slijm weg te krijgen,krijg deze week een verstuiver van de LONGARTS,

graag UW antwoord indien mogelijk,

als ik er niet uit kom met het invullen van de nieuwe aanvraag kan ik U ook telefonisch bereiken ?

vr gr

jt.

Hey @jt, geen probleem. Wat betreft de regelgeving binnen de PGB heb ik niet genoeg kennis van zaken om je vragen te beantwoorden. Ik vraag de collega's van het PGB team op je vragen te reageren. 

Hey @jt, ik heb contact gehad met mijn collega's van de zorgcoach. Zij gaven aan dat ze meer informatie van je nodig hebben om je vraag te kunnen beantwoorden. Omdat het nogal complex is is het makkelijker om dit telefonisch te regelen, je kunt mij je relatienummer en telefoonnummer sturen in een privé bericht zodat ik het kan doorzetten naar de zorgcoach. Zij bellen jou dan. (privé bericht stuur je door op mijn plaatje te klikken en te kiezen voor privé bericht)

Je kan uiteraard ook zelf bellen op 071 751 00 98, en vragen naar de zorgcoach. Kun je hier verder mee?

Geregelde bezoeker

hallo SAMANTHA,

ik ben lid van ICARE kan ik van hun een verpleegkundige krijgen voor een nieuwe indicatie PGB voor 2016,

graag UW advies,

heb gehoord wanneer ik niet de zorg krijg van ICARE dat ze dan ook niet een verpleegkundige beschikbaar stellen,

mijn echtgenoot is nu al 9 jaar mijn verzorgster,zijn ze dat niet verplicht om een verpleegkundige te sturen om een indicatie te stellen,

vr gr.

Verwijderde account
Niet van toepassing

Is dit nu al beantwoord??

Anders kan ik deze vraag wel beantwoorden,je kan elke wv5 verpleegkundige in je woonplaats vragen een indicatie af te geven en deze dan opsturen naar je zorgverzekering.

Community Manager

Hallo allemaal,

Er staat sinds vandaag een nieuw topic op de community, over de WLZ aanvraag. Misschien interessant voor jullie om eens te bekijken! 

We zijn namelijk bezig om een website te ontwikkelen die het makkelijker moet maken voor mensen om voor de eerste keer een WLZ aanvraag te doen. We hebben daarvoor een eerste opzet gemaakt, en zijn benieuwd wat jullie ervan vinden. Willen jullie een kijkje nemen? Meer informatie vinden jullie in dit topic.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Verwijderde account
Niet van toepassing

Even iets anders ,het valt mij op dat bij sommige die antwoord geven van zilveren kruis zelf ,dat er bij de naam staat ;VOORMALIG MEDEWERKER VAN ZILVEREN KRUIS;  hoe kan dit ,dan kan je toch niet even in de gegevens snuffelen van een klant?

Community Manager

Hoi Monique,

Goede vraag! Er zijn inderdaad ook accounts met de rang "voormalig medewerker Zilveren Kruis". Zoals ook in dit topic. Dit zijn accounts van onze ex-collega's. De vragen die jij hier stelt zijn precies de reden waarom ze een speciale rang hebben. Iemand met deze rang mag en kan eigenlijk helemaal niks meer, zelfs niet meer inloggen! Dus ook geen gegevens meer terug zoeken van eerdere contacten. Het enige wat nog te zien is, is voor iedereen zichtbaar. Namelijk het openbare deel van de community. 

Gaat iemand uit dienst, dan passen wij de rang aan. Daarna hebben ze dus geen toegang meer. De reacties blijven wel bestaan, zodat alles voor iedereen open en overzichtelijk blijft. Ook om aan te geven dat de reactie (toen der tijd) van een Zilveren Kruis medewerker is gekomen. 

Ook is het goed om te weten dat de systemen die wij gebruiken voor het klantcontact, om gegevens van verzekerden in de kunnen zien en verwerken, niet gekoppeld zijn aan deze community. Dat is een ander systeem, waar uiteraard ook de voormalige medewerkers geen toegang meer tot hebben!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.