Wijzen jullie een PGB af als zorg in natura beschikbaar is?

Re: Wijzen jullie een PGB af als zorg in natura beschikbaar is?

Vaste bezoeker

Hallo Community,

Te zot voor woorden, Wij Vader en moeder zeer ziek geworden door deze vriendelijke afhandeling van het zilveren kruis! Alsof het nog niet genoeg was. Het lijkt erop dat ze je in een nog dieper verwaarloosd achter laten alsof de diagnose nog niet erg genoeg is maar daarom ben ik hier!

Mijn vader die heeft een PGB sinds 2007 vanwege zijn lichamelijke en psychische aandoening nu na de Stomme nieuwe regels alsof het niet genoeg is voor de zieke onder ons een herindicatie aangevraagd en ja je raad het al afgewezen waarom vanwege artikel 3.

Ik zou de PGB afdeling allemaal willen uitnodigen om thuis te komen kijken hoe het er aan toe gaat. Als er geen 24uur zorg vooraf te plannen is nou kom maar zelf in de praktijk kijken hoe het eraan toe gaat! Waarom zouden we dan een pgb aanvragen ???

Mijn moeder die heeft een nieuwe pgb aangevraagd omdat zij recent ziek is geworden en niet ziek ziek maar zeeer ziek! beide ouders die thuis zonder hulp zitten nu met handen in het haar en huilend van de pijn zorgen vermoeidheid achtergelaten etc. waar gaat dit heen ... Beide ouders kunnen zich niet verplaatsen en met hulpmiddelen thuis geen 24uur toezicht niet weten hoe de medicijnen geslikt worden niet de deur kunnen opmaken aanvallen snachts en ongeplande tijdstippen rarara wie zal dat verhelpen de zorg in natura zeker.. Heeft er wel überhaupt naar de mediche geschiedenis gekeken voor er een conclusie gemaakt word..??

Graag hoor ik z.s.m. tot komen naar een oplossing!

Groet,

Ikram

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Ikram, klinkt als een hele nare situatie. Kan me voorstellen dat je ouders passende zorg nodig hebben. Begrijp ik goed dat ze momenteel helemaal geen zorg hebben?

Ik wil graag door iemand van het PGB team contact met je laten opnemen. Zou je daarvoor polisnummer(s) van je ouders en telefoonnummer willen versturen in een privé bericht?

Vaste bezoeker
Hoi jeppe

Bedankt voor je bericht heb je een privé bericht verstuurd.

Mijn vader zijn indicatie liep 30 december 2015 af in verband met herindiceren nieuwe aanvraag opgestuurd, de indicatie loopt nu 30 september af omdat de pgb is afgewezen ivm artikel 3. Mijn moeder had een nieuwe pgb aanvraag gedaan ook om de zelfde redenen afgewezen op dit moment geen zorg we zijn zwaar overbelast!

Vaste bezoeker
Goedemorgen jeppe,

Heeft u beide ouders opgegeven of alleen me vader? Hoor graag van u

Groet,
Ikram

Hey ikram, ik heb een aparte klachte aangemaakt voor je moeder. Gezien de situatie zal haar klacht met spoed worden behandeld. 

Vaste bezoeker
Ik heb voor beide ouders een mail gestuurd naar de klachten coordinatie alleen kreeg ik een bevestiging voor mijn vader niet voor me moeder had 2 aparte mails gestuurd

Ik zie dat de bevestigingsmail voor je moeder inderdaad niet verstuurd is. De klacht is wel aangemaakt en word wel eerder opgepakt. Ik zal je een privé bericht sturen met haar dossier nummer en klachtbehandelaar. 

Vaste bezoeker
Dankje wel jeppe voor je vriendelijke soepele handeling heeft mijn vader de zelfde klacht behandelaar ? Want zijn ze nu de klacht aan het behandelen?
Highlighted

Geen probleem, ik heb inderdaad gevraagd of ze de klacht van je vader ook oppakt. Waar ze precies mee bezig is weet ik niet, al staat er bij die van je moeder wel spoed. 

Vaste bezoeker
Ik Dank je vriendelijk jeppe!! Jullie horen nog van mij...
Fijne middag/avond!

Groet
Ikram

Vaste bezoeker
Hoi jeppe

Kun je ook aangeven dat de klacht van me vader ook spoed is want de indicatie loopt 30september af! Had ik ook een vraag hoe beoordelen ze een klacht?

Groet,
Ikram

Medewerker

De klacht van jouw moeder wordt met spoed opgepakt, dit vanwege haar situatie @Ikram00. Per klacht wordt er gekeken naar de persoonlijke situatie en de informatie die wordt aangeleverd. Zodra wij de aanvraag hebben beoordeeld, wordt er een afwijsbrief of een toekenningsverklaring toegestuurd. Voor jouw vader geldt dat hij in de reguliere afwikkeling terecht komt. 

Als er iets is kun je ons hier altijd aanspreken!

Groetjes

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Vaste bezoeker
@Aaron de Haas bedankt voor de informatie! Hoelang duurt het voor dat we wat horen over de beoordeling ? Hoe krijgen we te horen over de beoordeling per mail per post telefonisch? Is er al iets bekend...

Community Manager

Voor de klachtafhandeling van jouw moeder (spoedaanvraag) zal binnen 5 werkdagen contact worden opgenomen Ikram. Dit zal telefonisch gebeuren. Het telefoonnummer heeft mijn collega Jeppe ook expliciet aan de klachtenafdeling doorgegeven.  

Kan je verder met deze informatie? 

Vaste bezoeker
@Michelle bedankt! Er was vandaag gebeld ik Dank de community zeer... Hoelang duurt het voor dat we wat horen over de beoordeling ? Hoe krijgen we te horen over de beoordeling per mail per post telefonisch?

Community Manager

Hi Ikram, fijn dat er gisteren al telefonisch contact is geweest! Ik denk dat het goed is de vragen die je aan mij stelt juist aan mijn collega, met wie er telefonisch contact is geweest, voor te leggen. Zij hebben de beoordeling in behandelingen en kunnen jou (of een van je ouders) juist informeren over de vragen die je stelt.

Laat je het weten als ik nog iets anders voor je kan doen? Of als je toch nog andere vragen hebt?

Vaste bezoeker
@Verwijderde account welkom in de club!
Waarom is de pgb van u schoonma afgewezen? Heeft u al een klacht naar de coördinator gestuurd zoals er op de afwijzingsbrief vermeld staat als u het niet eens bent..

Ik wacht nog de beslissing af vraag me af hoelang het gaat duren of er al wat bekend is community o.a wat informatie ...

Vaste bezoeker

Vaste bezoeker
@Verwijderde account hoezo dossier gesloten... hmm wat was u reden dat er 24uur zorg nodig is en geen zorg in natura.. Dus als ik t goed begrijp heeft u al 2 klachten naar de klacht coördinator gestuurd? Vraagje.. hoelang duurde de beslissing van de klachten commissie en was dat per telefoon post of email?

:cathappy:

Verwijderde account
Niet van toepassing

Vrolijke kat