Volgens ZK te veel ZvW pgb gedeclareerd

Bekend gezicht

Mijn vrouw ontvangt vanuit de ZvW een pgb. Op 29 juni 2018 zijn de uren zorg verhoogd en is er een nieuwe indicatie afgegeven. Het budget van 2018 zouden wij volgens een brief van de SVB hebben opgebruikt waardoor december 2018 volgens de zorgverzeking niet uitbetaald kan worden. Geweldig natuurlijk dat je dit soort brieven altijd in een weekend ontvangt. Maar gelukkig heb ik de administratie op orde en kan ik ook goed rekenen. Je bent er even een paar uurtjes zoet mee, maar dan heb je ook wat. Blijk volgens mijn rekensom dat ik zelfs te netjes heb gedeclareerd. Wij hebben zelfs nog een positief te goed van een paar honderd euro.

Hebben andere mensen ook problemen met de declaratie december 2018 via de ZvW.?

Volgens ZK te veel ZvW pgb gedeclareerd

5 ANTWOORDEN 5

Re: Volgens ZK te veel ZvW pgb gedeclareerd

Bekend gezicht

Zojuist contact gehad met de afdeling pgb van de ZK. Zoals al te verwachten heb ik met mijn berekeningen geheel gelijk en is er een fout gemaakt. Bal wordt een beetje naar de SVB gespeeld en heen en weer.

Conclusie, wij zijn de dupe. De declaratie zal door de ZK alsnog betaalbaar worden gesteld aan de SVB welke het dan weer gaan verwerken. Op welke termijn is niet duidelijk want het is erg druk, aldus de medewerker. Wel vertelde de medewerker mij dat de SVB zich aan haar gebruikelijke betaalmomenten zullen houden en hier niet van afwijkt. Dit houd dus in dat wij de betaling van de PGB minimaal pas over 5 weken kunnen verwachten. Het kan zelfs langer duren als de correctie niet voor 9 februari is gedaan door de ZK. Dan zal het 10 weken duren. Voor het gemak wordt er vanuit gegaan dat wij dit gat zelf wel kunnen opvangen.

Webcare

@eric, wil je mij een privébericht sturen?

groetjes,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht

Gedaan..

Bekend gezicht

Na mijn bericht heeft de Zilveren Kruis mij echt goed geholpen. Vanmorgen kreeg ik het bericht dat de correctie is gedaan en de uitbetaling van de pgb december 2018 in orde komt.

Ik ben blij dat het zo is opgepakt door de Zilveren Kruis en de SVB.

Groet, Eric.

Webcare

Dank voor je mooie waardering Eric. 

groet,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.