Pgb veel te laat betaald

Vaste bezoeker
Als we via de app onze pgb uren declareren staat er dat het geld binnen 3 dagen word betaald.

Gisteren gebeld, krijgen we te horen dat er een probleem is met de declaraties van 2019 en het daarom minimaal 3 weken duurt voor het uitbetaald word.

Dit kan toch niet? Wij moeten ook rekeningen betalen!

Pgb veel te laat betaald

7 ANTWOORDEN

Re: Pgb veel te laat betaald

Webcare

Langer wachten op je uitbetaling is zeker vervelend. Wij werken er dan ook hard aan om jouw declaraties zo snel mogelijk behandeld te hebben. Dit duurt nu helaas langer dan dat we ook zelf zouden willen.

En die app van ons, die kan al heel veel, maar echt slim is ie nog niet. Hij ziet dan ook niet dat sommige afdelingen een achterstand hebben. Hij blijft altijd '3 dagen' zeggen. Wel een goed verbeterpunt! Pgb nota's nemen doorgaans wat langer de tijd in beslag, normaal gesproken zo'n 10 werkdagen. Meer info hierover lees je hier:

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/zorg-regelen/pgb/Paginas/default.aspx

Groeten, Laura

Vaste bezoeker
Normaal gesproken was het er binnen 3 dagen.

Vorig jaar januari was er ook al gedoe met uitbetalen.

Wij kunnen niet werken ivm de zorg die onze zoon nodig is.
Jullie moeten ook begrijpen dat het voor ons een inkomen is.

Als jullie loon veel te laat komt, kunnen jullie de woonlasten en andere rekeningen ook niet betalen.

Kan ik er van uit gaan dat het 10 dagen duurt na indienen van de declaratie?

Webcare

@Kiansijp Onze afdeling Declaratieservice heeft een achterstand in het verwerken van declaraties. Het doel van de afdeling is om alle declaraties zo snel mogelijk te verwerken. Een definitieve datum waarop jouw declaratie is verwerkt kan ik je door de problemen helaas niet aangeven. Het streven is 10 werkdagen, maar een belofte kan ik er jammer genoeg niet van maken.

Bel ons en vraag naar de status als je na 10 werkdagen nog niets zou hebben gehoord. Wij nemen dan de status dan verder met je door. 
Wij begrijpen dat PGB declaraties en uitbetalingen belangrijk zijn. Dat geldt voor alle declaraties. Soms zit iemand echt op de vergoeding/uitbetaling te wachten. We doen daar niet makkelijk over hoor.

Om de achterstand te verwerken worden er inmiddels nieuwe collega's ingewerkt en er wordt overgewerkt. De verwachting is dat de achterstand binnen 2 weken opgelost is. Daarna kunnen wij weer een verwerkingstijd van maximaal 3 werkdagen beloven. Ik hoop dat jouw declaratie snel verwerkt wordt.

Groetjes,
Bart

Vaste bezoeker
We krijgen vandaag een brief dat de declaraties pas 11 februari worden verwerkt. Dit kan niet waar zijn!

We moeten voor het eind van de maand de declaraties tot 14 januari binnen hebben!

Wij hebben ook huur en verzekering te betalen.
Wij willen ook eten op ons bord!

Vaste bezoeker
Net contact gehad met zilverenkruis.

Het is nu van automatisch behandelen naar handmatig gezet. En als het goed is, word maandag behandeld

Webcare
Webcare

Goedemorgen,
Goed dat je actie hebt ondernomen! 

Als tip wil ik je nog geven dat het soms sneller kan zijn om te bellen dan je bericht op het forum te plaatsen. Zonder persoonlijke gegevens kunnen we niets voor je nakijken. Dus dan kost het kostbare tijd om die op te vragen voordat wij je inhoudelijk kunnen helpen. Voor algemene opmerkingen, vragen over zorg, verbeterpunten of vragen zonder spoed zien we je hier natuurlijk graag!

Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Vaste bezoeker
We hebben vanaf 7 januari al veel telefonisch contact met afdeling declaraties en pgb.
De 1 zegt dit en de ander dat.

We hebben vanaf 2015 vaker problemen gehad en uiteindelijk ging het sneller als het hier op het forum stond.