Pgb afdeling

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

Ik heb een klacht.

We zijn bezig met de pgb aanvraag voor onze zoon.
3maand geleden al ingediend. En telkens worden we weer afgescheept dan is dit niet goed en dan dat niet. Terwijl we alles hebben gekopieerd. En dus zeker weten dat de papieren in orde zijn.

Volgens jullie hebben we msvt aangevraagd terwijl we 100% zeker intensieve kindzorg hebben aangevraagd! Ook dit staat op onze kopie. dit is door onze thuiszorg organisatie ingevuld.
Dan krijgen we te horen dat de handelingen onder msvt vallen. Maar op de site van pgb en Rijksoverheid staat dat alle handelingen onder intensieve kindzorg vallen.

3 weken geleden werd ons beloofd dat het in behandeling werd genomen. En binnen 2 tot 3 weken bericht hebben. Vandaag niets gehoord en weer gebeld. Zeggen ze weer over 2 tot 3 weken.

Paar keer een terugbel verzoek gedaan. Zijn geen 1 keer terug gebeld.

Inmiddels zijn we 3 maand verder. En nog steeds geen bericht.

We krijgen het gevoel dat jullie het gewoon proberen te rekken. Want elke maand is weer 1.

Ik las in een ander forum bericht op het forum van zilveren kruis dat 1 keer per week de afhandelingen worden gedaan. En het dus Max 2 weken duurt.

Hoe lang gaat dit allemaal nog duren?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Pgb afdeling

23 ANTWOORDEN

Re: Pgb afdeling

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste KianSijp, 

Ik heb jouw bericht doorgestuurd als klacht naar de Afdeling Klachtenafhandeling. Lees meer over de afhandeling van de klacht op onze website stuur je nog even een persoonlijk inhoudelijk bericht. Groeten Kawtar 

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.

Geregelde bezoeker
Als ik die link open krijg ik een foutmelding

Ik heb hem aangepast! Excuus. Groeten Kawtar 

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.

Geregelde bezoeker
Dus ik krijg nu bericht van de klachten afdeling?

Bewerkt 
Gast

Dat is te hopen, dat je bericht krijgt van de klachtenafdeling, want ik kreeg dat nooit, totdat deze community zich er mee ging bemoeien.

Dat is de enige gouden greep in mijn "herindicatie PGB carriere" van 7 maanden gebleken.

Zelfs een officieel ingediende klacht leidde tot niets,  werd -bleek later- ongelezen afgewezen en dossier gesloten.

Dankzij de mensen achter de schermen van deze community  heb ik diegenen te spreken gekregen en de antwoorden gekregen, waar ik al die maanden op officiele wijze achter probeerde te komen.

En nu.....het enige dat nog rest,  het opsturen van de officiele beschikking, die ik nodig heb om te kunnen declareren,  is fout gegaan en ook daar moest de community eerst achteraan, om er achter te komen,  dat er iets mis is gegaan met de verzending...en nog heb ik 'm niet.

Het enige dat ik gekregen heb is een enquete of mijn klacht naar tevredenheid is behandeld.....Daar waren ze heel erg snel bij! Bijna lachwekkend als het niet zo treurig was!

Heel veel sterkte met het PGB en alle ellende daar om heen en heel wijs, dat je je klacht hier neer gezet hebt, want nu heb je tenminste de kans, dat er echt iets gaat gebeuren!

Geregelde bezoeker
De medewerker van het forum vertelde me vanmiddag dat pgb afdeling geen contact kon krijgen met de thuiszorg organisatie. Niet per telefoon en mail. Terwijl ze 24 uur per dag bereikbaar zijn.

Wij hebben meteen contact gezocht met onze thuiszorg organisatie en de directrice belt morgen zelf naar de afdeling pgb.

@Kiansijp, ik stuur je even een privé bericht. als je bent ingelogd zie je op de hoofdpagina bij je profiel een envelopje. Daar kun je het bericht vinden. 

@barbarath fijn om te horen dat wij voor jou iets hebben kunnen betekenen. Onze rol was overigens niet zo groot, wij hebben het PGB team alleen gevraagd contact met jou op te nemen. Het PGB team handelt het uiteindelijk zelf allemaal af. Dat zal in de situatie van Kiansijp niet anders zijn. 

Gast

Beste Jeppe,

Toch onderschat je in je antwoord jullie kracht en overschat je de PGB afdeling wanneer je een probleem opgelost wilt krijgen.

Wat jullie lukt, lukt ons, clienten, niet: De juiste persoon te spreken krijgen en serieus genomen worden.....

Inderdaad, wanneer je de juiste persoon met de juiste bevoegdheden, dankzij jullie, dan eindelijk te spreken krijgt, dan neemt de PGB afdeling het over (overigens ook nog met de nodige haperingen en missers en het niet nakomen van beloftes)

Maar het is juist het te spreken krijgen van de juiste persoon met de juiste kennis en bevoegdheden, wat bijna niet te doen is.

Voor 'ons' is de PGB afdeling een onneembare vesting, daar waar jullie direct met hen in contact komen.

Hey Barbarath, ik begrijp dat het zo kan voelen. Zeker aangezien het bij jou wel echt een aantal keer mis is gegaan. Gelukkig gaat het ook heel vaak wel goed. Ik begrijp dat je ons hiermee complimenteert, en dat vind ik zeker heel fijn. Ik zie echter ook dat mijn PGB collega's hard hun best doen. Zij hebben de expertise, en uiteindelijk lossen zij het voor je op. 

Geregelde bezoeker
Wij zijn een hele tijd bezig geweest. Dan was degene die kian z'n dossier in behandeling heeft niet aanwezig. Dan word je niet terug gebeld. Elke keer wel weer wat.

ContAct hand hier via het forum, binnen een week was het binnen een week klaar.
Nu wachten op de brief.

Beste Kiansijp, 
Ik zie dat je enkele dagen geleden antwoord hebt gekregen over de PGB aanvraag van mijn collega via de e-mail. Is het hiermee duidelijk? Ik hoop het, anders hoor ik het graag.

Groeten Kawtar 

Geregelde bezoeker
Ik heb nog wel een aantal vragen.

Hoe gaat het precies met declareren.
Kian is elke maand dezelfde zorg nodig van 1 Zorgverlener.
Moeten we dan wel telkens weer opnieuw declareren of kan dit ook automatisch?

En worden bruto of netto bedragen overgemaakt?

Beste KianSijp, 

De nota's  stuur je zelf naar ons toe samen met een declaratieformulier.  Let op dat de prestatiecode hierop ook vermeld is.

Je declareert de rekeningen na de geleverde zorg. Je kunt zelf bepalen over welke periode jij de nota's wilt declareren. Dat kan dus per week zijn maar ook per maand zijn. Dit gaat dus niet automatisch. 

Je dient het declaratieformulier in via onze website. Zorg dat de gegevens compleet en juist zijn. Als je de declaraties digitaal invult en opslaat, kun je ze uploaden en versturen.

Wat bedoel je precies met bruto of netto bedrag die wij uitkeren? 

Groeten Kawtar 

Geregelde bezoeker
Met bruto en netto bedoel ik of het natuurlijk persoon zelf belasting af moet dragen of dat dat al is gedaan.

Bijv. Vergoeding natuurlijk persoon is 20 euro per uur. Als die 20 uur werkt. Krijgen we dan 400 vergoed?

En zou je voor me na kunnen kijken of de toezeggingsbrief al op de post is?

Webcare

Hoi Kiansijp,

Ik zie dat jouw brief nog niet verzonden is. Dit kan, zoals in de mail die je hebt gehad ook genoemd wordt, maximaal 2 weken duren.

De zorgverzekering keert bruto bedragen uit. Dat betekent dus dat er nadat het de handen van de zorgverzekering heeft verlaten nog belasting over afgedragen moet worden.

Groetjes, Jeroen

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Geregelde bezoeker
Ok bedankt voor je antwoord.

En vanaf welk moment kunnen we met terugwerkende kracht declareren?
Vanaf het moment dat alle papieren bij jullie binnen waren?

Webcare

Hallo Kiansijp

Ben meteen voor je gaan bellen met ons PGB-team om je vraag beantwoord te krijgen.

Vanaf 2 juni is het budget toegekend. Je kunt vanaf die datum declareren volgens de voorwaarden.

Hier lees je meer lezen over het declareren en de declaratieformulieren downloaden.

Je ontvangt in de loop van volgende week een brief van ons met alle informatie over het budget.

Kun je alvast zo verder denk je?

Hartelijke groet.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Geregelde bezoeker
Ja ben geholpen met dit antwoord.

Heel erg bedankt

Geregelde bezoeker
Ik heb gisterochtend de eerste declaratie geüpload.
Maar ik kan de declaratie niet zien bij declaraties op mijn zilverenkruis.

Moet ik hem nog een keer uploaden?