Extra informatie over het zorgplan

Nieuwkomer

Goedemorgen,

Mijn moeder heeft een brief ontvangen gedateerd 8 januari waarin verzocht wordt om nadere informatie betreffende het zorgplan. dit is door mij 1 week geleden doorgegeven aan de verantwoordelijke niveau 5 wijkverpleegkundige. Tot op heden heeft mijn moeder geen reactie ontvangen.

Het lijkt mij daarom correct jullie in ieder geval op de hoogte te stellen van het feit dat;

- het zeker onder de aandacht is van de wijkverpleegkundige

- wij u niet binnen de genoemde 14 dagen aan uw verzoek kunnen voldoen.

Aangezien mijn moeder terminaal is en zelf geen contact met jullie op kan nemen, doe ik dat voor haar.

Vriendelijke groeten,

Lizzy dommisse

Gegevens moeder;

xxxxxxxx

Moderator: persoonlijke gegevens verwijderd i.v.m. privacy

• Persoonsgebonden budget (PGB)

Extra informatie over het zorgplan

5 ANTWOORDEN

Re: Zorgplan

Medewerker

Hey @Dommisse

Bedankt dat jij je vraag hier stelt en welkom op onze community. We begrijpen heel goed dat je dit doet namens je moeder, fijn om te lezen dat jij je over haar ontfermt!

Goed dat je ons even bericht over de status van het toesturen van het zorgplan. Normaal gesproken geldt dat een wijkverpleegkundige vooraf een zorgplan opstelt. Deze zou de wijkverpleegkundige eigenlijk meteen moeten kunnen aanleveren. In de praktijk gebeurt het weleens dat dit dus niet gebeurt en deze achteraf opgesteld moet worden. We stellen daarom wel een termijn waarop we verwachten dat het zorgplan aangeleverd wordt, omdat deze vooraf al aanwezig had moeten zijn. Ik heb voor je gebeld met mijn collega en kreeg te horen dat de termijnen die gesteld worden iets kunnen afwijken. Er is wel enige haast bij geboden voor het aanleveren van het document. We zijn in ieder geval op de hoogte waarom het iets langer duurt. Ik hoop dat de wijkverpleegkundige zo spoedig mogelijk met het zorgplan aankomt. Ik begrijp dat het vervelend is, omdat je hier zelf weinig aan kunt doen! 

Mochten wij het zorgplan te laat ontvangen dan zullen we je vragen om alle documenten nogmaals in te sturen.

Update met nog wat handige informatie van onze Zorgcoach: 

Wanneer een PGB met spoed aangevraagd moet worden, omdat het om een palliatieve indicatie gaat, neem dan contact op met de Zorgcoach. Zij kunnen helpen om de aanvraag snel in te kunnen dienen.

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Fanatiekeling

Mijn vraag: moet de verzekerde dit inleveren? Ik dacht dat de zorgverlener, i.c. de wijkverpleegkundige dit moest doen.

Groet, Feina.

Medewerker

Hey @Feina,

Dit hangt er vanaf of de wijkverpleegkundige een contract heeft bij ons. Gecontracteerde zorgverleners leveren de benodigde informatie rechtstreeks aan. Wanneer er sprake is van een niet-gecontracteerde zorgverlener dan levert de verzekerde de documenten aan. In dit geval is het laatste van toepassing. 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Re: Extra informatie over het zorgplan

Bekend gezicht

Dan wil ik eens vragen wat een WV 5 verpleegkundige nu precies wel moet doen?

Ik heb ervaren dat een WV5 weinig extra doet ,ik bedoel dus v.b. een zorgplan aanmaken,dat heeft ze bij mij niet gedaan dat heeft een V-IG gedaan,ik moest laats mijn indicatie veranderen omdat ik ook veranderingen in mijn zorg gekregen had,zij kwam bij mij en had niets bij haar ,ook de vorige indicatie niet ,zij vertelde mij dat ik zelf de formulieren daarvoor moest hebben en ik was verbaast en zei haar o moet ik daar voor zorgen,dus ging deze afspraak gewoon over dus moest er een nieuwe afspraak gemaakt worden,die wilde zij volgende week doen toen zei ik nee ik wil het deze week afgehandeld hebben omdat er dingen niet klopte in de indicatie ,ik vond haar ook slecht geinformeerd wat betreft wat nou bij verpleging en wat bij persoonlijke verzorging hoort,dat hoort zij toch te weten als WV 5 verpleegkundige ,toen kon het nog deze week de afspraak ,op de ochtend zelf had ik 9.00 uur  afgesproken en om 9.30 uur was ze er nog niet ,mijn zorg moment was al om 10.00 uur,dus ik bellen waar blijf je en ze zei i kom eraan ze was het gewoon vergeten!!!

Belachelijk gewoon,vindt ik niet netjes van haar ,tenslotte verdient zij hiermee 250 euro!!!

Ik baalde vreselijk want mijn verzorgende kwam al binnen en dat vond ik dus zeer vervelend,en de WV5 was niet klaar ,ze had gewoon niets bij haar ik moest alles zelf regelen ,je snapt natuurlijk wel dat ik alles van te voren had uitgezocht wat bij wat hoorde want ook dat wist ze niet,echt schandalig ik heb dus gewoon een deel van haar werk zitten doen en dat mag toch niet zo mogen???

Ik heb een wijzigiging in de indicatie gehad en hoop dat ik daar goed mee uit kom,ik heb best wel complexe zorg nodig,de WV 5 is eigenlijk gewoon niet goed te werk gegaan door mij alles zelf te laten regelen ,nieuwe formulieren voor wijziging indicatie aan te leveren en alles uit te zoeken waar het onder valt pv of vp,want zij wist niks helaas.

laat mij even weten hoe het nu zit,zilveren kruis wie hoort wat te doen?

Re: Extra informatie over het zorgplan

Community Manager

@monique1964 Wat een vervelende situatie. De wijkverpleegkundige is degene die jouw hulpvraag met je bespreekt. Daarna wordt er een afspraak ingepland om de situatie in kaart te brengen. De wijkverpleegkundige stelt de verpleegkundige diagnose en geeft de indicatie voor zorg (verpleging en/of verzorging) af. Daarna wordt er eventueel gekeken naar een passende thuiszorginstelling. De patiënt is hierin altijd leidend. 

Het klinkt vooral alsof je ontevreden bent met het kennisniveau van deze WV 5 en de manier waarop die de indicatie heeft gesteld. Ik zou in eerste instantie in gesprek gaan met de instelling en je ontevredenheid kenbaar maken. Misschien zijn er bij de zorgaanbieder meerdere medewerkers met WV 5. Als je er dan echt niet uitkomt kan er ook een second opinion aangevraagd worden bij een andere zorgaanbieder. Geeft dit zo antwoord op jouw vraag?