Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Declaratie pgb ingediend...

Nieuwkomer

Wie heeft hier ervaring mee voor mij is het vrijwel nieuw . 

ik heb gisteren declaratie formulieren opgestuurd en wil graag weten hoelang het duurt voordat ze het uitbetalen. Want als je iets vraagt aan een medewerker dan weten die het ook niet dus bij wie moet ik dan wel wezen. 

ik hoop dat ik hier een antwoord kan krijgen.

gr. 

• Persoonsgebonden budget (PGB)

Declaratie pgb ingediend...

5 ANTWOORDEN

Re: declaratie pgb ingediend...

Moderator
Moderator

@hasna1990 Vervelend om te horen dat je geen duidelijk antwoord krijgt op jouw vraag over de uitbetaling van een PGB declaratie. Ik heb geen ervaring voor je maar wel een antwoord. Als wij jouw declaratieformulier ontvangen dan behandelen wij deze binnen 10 werkdagen. Je ontvangt daarna het bedrag waar jij recht op hebt op jouw rekening. Je ontvangt dan ook zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 6 weken een declaratieoverzicht (specificatie). Laat je het ons weten als er nog onduidelijkheden zijn?

Hier lees je meer over declareren. 

Update 17-11- 2015:

Hier vinden jullie alle veel gestelde vragen over PGB!

Gast

Dat hangt er helemaal van af....Je mag sowieso niet voor de laatste dag van de maand declareren, want dan gebeurt er (zonder duidelijk bericht) niks omdat de computer het dan niet herkent. (of zoiets)

Declareer je op het juiste moment, dus op of na de eerste van de volgende maand, dan duurt het eerst zeker een week voor je op 'mijn zilveren kruis' kunt zien, dat het in behandeling genomen wordt.  Vanaf het moment dat er op 'mijn zilveren kruis' staat dat het goed gekeurd is, duurt het nog zeker een week voor het bedrag op je rekening staat. Al met al zo'n 3 weken. (Dan ben je dus al bijna weer aan de volgende declaratie toe)

Wanneer je nog een eigen bijdrage, of een gedeelte daarvan, moet betalen wordt dit van je declaratie afgetrokken. Als de indicatiebeschikking er nog niet is, krijg je niets betaald.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

@barbarath, wat voor foutmelding krijg je precies als je de laatste dag van de maand declareert? Aangezien we wekelijkse declaraties ook mogelijk maken zou dat niet fout moeten gaan. 

Gast

De enige melding was (in "mijn zilveren kruis"), dat de declaratie afgehandeld is, dat het bedrag 00,00 is en dat deze behandeling  niet vergoed wordt. "Dien de nota opnieuw in als de behandeling gegeven is" Toen ik telefonisch contact had, werd gezegd, dat ik de nota op de eerste dag van de nieuwe maand in had moeten sturen en niet op de laatste dag van de maand, omdat de computer het dan niet herkent.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Als het voor jou prettig is kan ik voor je uitzoeken hoe het werkt met wekelijks declareren Barbara, mijn collega die jou gaat bellen zal dat in ieder geval ook weten.