Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Declaratie pgb ingediend...

Nieuwkomer

Wie heeft hier ervaring mee voor mij is het vrijwel nieuw . 

ik heb gisteren declaratie formulieren opgestuurd en wil graag weten hoelang het duurt voordat ze het uitbetalen. Want als je iets vraagt aan een medewerker dan weten die het ook niet dus bij wie moet ik dan wel wezen. 

ik hoop dat ik hier een antwoord kan krijgen.

gr. 

• Persoonsgebonden budget (PGB)

Declaratie pgb ingediend...

5 ANTWOORDEN

Re: declaratie pgb ingediend...

Moderator
Moderator

@hasna1990 Vervelend om te horen dat je geen duidelijk antwoord krijgt op jouw vraag over de uitbetaling van een PGB declaratie. Ik heb geen ervaring voor je maar wel een antwoord. Als wij jouw declaratieformulier ontvangen dan behandelen wij deze binnen 10 werkdagen. Je ontvangt daarna het bedrag waar jij recht op hebt op jouw rekening. Je ontvangt dan ook zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 6 weken een declaratieoverzicht (specificatie). Laat je het ons weten als er nog onduidelijkheden zijn?

Hier lees je meer over declareren. 

Update 17-11- 2015:

Hier vinden jullie alle veel gestelde vragen over PGB!

Gast

Dat hangt er helemaal van af....Je mag sowieso niet voor de laatste dag van de maand declareren, want dan gebeurt er (zonder duidelijk bericht) niks omdat de computer het dan niet herkent. (of zoiets)

Declareer je op het juiste moment, dus op of na de eerste van de volgende maand, dan duurt het eerst zeker een week voor je op 'mijn zilveren kruis' kunt zien, dat het in behandeling genomen wordt.  Vanaf het moment dat er op 'mijn zilveren kruis' staat dat het goed gekeurd is, duurt het nog zeker een week voor het bedrag op je rekening staat. Al met al zo'n 3 weken. (Dan ben je dus al bijna weer aan de volgende declaratie toe)