vergoeding borstvergroting

Nieuwkomer
goedenmiddag

ik heb een vraag heb al een aantal keren een arts gezien en een brief ingezonden naar me ziekenfonds maar tot op heden altijd afgewezen helaas
nu heb ik vandaag een mammograffie laten doen en blijkt dat ik minder dan 1% borstweefsel heb mammograffie geeft 0 00% aan en dinsdag weer een gesprek met me plastiche chirurg en nieuwe aanvraag naar ne ziekenfonds nu dit eindelijk is aangetoont heb ik nu wel recht op een vergoeding voor borstvergroting...of iedergeval een gedeelte.????? .vind t krom waarom de 1 wel en een ander niet t is niet leuk als vrouw om tietloos door t leven te gaan want dat maakt de vrouw. .

wacht reactie s af!

fijne avond

vergoeding borstvergroting

1 ANTWOORD

Re: vergoeding borstvergroting

Webcare

Goedemorgen Daphne,

Allereerst, welkom op het forum!

Goed dat je wil weten waarom je eerdere vraag om een borstvergroting te krijgen niet wordt vergoed. En of dit na de laatste mammografie wel wordt vergoed. Als je ziet dat de ene vrouw de vergoeding wel krijgt en de andere vrouw niet, kan ik me voorstellen dat het een teleurstelling is als jij het niet krijgt.

Om goed antwoord op je vraag te geven, geef ik graag wat uitleg over hoe de vergoeding werkt.

Een borstvergroting is een vergoeding die de overheid in de basisverzekering heeft opgenomen. Om in aanmerking te komen voor vergoeding, heeft de overheid een aantal strenge voorwaarden gesteld. Je kan een vergoeding krijgen in verband met agenesie (niet ontwikkeld borstweefsel) of aplasie (ontbrekend borstweefsel). In de link onderaan mijn bericht kun je dit nog eens teruglezen.

De arts doet de uiteindelijke beoordeling of je aan deze voorwaarden voldoet en vraagt dan toestemming bij ons aan. Wij kijken dan of de aanvraag voldoet aan de juiste eisen voldoet. 

Omdat het strenge voorwaarden zijn, kan het voorkomen dat de ene vrouw wel een vergoeding krijgt en de andere vrouw niet. Op afstand kunnen wij dat helaas niet voor je bepalen. Ik kan dus ook niet vertellen of je naar aanleiding van de mammografie nu wel of geen vergoeding krijgt. Dit zal de plastisch chirurg beoordelen en die kan je hier dan ook meer over vertellen.

Kan je zo toch wat met mijn antwoord?

Groeten,

Bas

Vergoeding plastische chirurgie bij medische noodzaak