Zittend ziekenvervoer (taxi) : vergoedingspagina onduidelijk

Fanatiekeling

Ik vind de pagina over Zittend Ziekenvervoer onduidelijk.  ( http://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/vergoedingen/Paginas/Zittend-ziekenvervoer.aspx )

- Bovenaan de pagina staat dat Zilveren Kruis dit zou vergoeden. ( "Bij Zilveren Kruis krijgt u hiervoor een vergoeding") Je moet met de Vervoerslijn bellen, maar er staan geen Voorwaarden. Ook is niet duidelijk dat de Vervoerslijn volgens een bepaald protocol uitvraagt. ( zoals: kunt u misschien nog 100 meter lopen?)  Zie schermafbeelding. 

- In het midden van de pagina staat " 100 % vergoeding Eigen bijdrage €100". Zie de tweede schermafbeelding. Nadere voorwaarden zijn niet direct zichtbaar ( zonder nòg een keer te klikken). 

Dit geheel is onduidelijk en wijkt af van de polisvoorwaarden. De voorwaarden voor de vergoeding vanuit de basisverzekering behoren direct zichtbaar te zijn. In de bovenste tekst moet in ieder geval vermeld worden dat er een zeer beperkte vergoeding voor zittend ziekenvervoer is, in plaats van de huidige tekst. 

Ter vergelijking een schermafbeelding van de vergoedingspagina van een andere zorgverzekeraar. ( https://www.cz.nl/vergoedingen/vervoer). 

Groet, Feina.

Zittend ziekenvervoer (taxi) : vergoedingspagina onduidelijk

3 ANTWOORDEN

Re: Onduidelijkheid vergoedingspagina zittend ziekenvervoer

Moderator

Bedankt voor je bericht Feina. Ik lees dat je graag een andere invulling van de vergoedingspagina zittend ziekenvervoer zou willen zien. 

Je noemt twee concrete zaken die we zouden kunnen aanpassen:

1. Inleidende tekst. Duidelijker maken dat het gaat om een vergoeding in enkele gevallen. 

2. De korte versie van de vergoeding, waar nu staat (bij bijvoorbeeld de basisverzekering) "100%, u betaald zelf de eerste €100". Dit gaat inderdaad over de eigen bijdrage. Het idee is om in een korte tekst te laten zien wat de vergoeding is. Met doorklikken volgt dan meer informatie. Zou je hier liever een andere (korte) zin zien? En welke zin dan? 

Ik wacht nog even op je terugkoppeling m.b.t. punt twee. Daarna stuur ik de feedback door in de organisatie. 

Het is trouwens ook mogelijk om feedback als deze rechtstreeks in te dienen via de website. Als je op onze website bent dan zie je aan de rechterkant van het scherm in het midden een knop staan: "Geef uw mening". 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Zittend ziekenvervoer (taxi) : vergoedingspagina onduidelijk

Fanatiekeling

@Eva S, hartelijk bedankt voor jouw vriendelijke antwoord.

Ik kan punt 2 niet voor jullie oplossen, omdat jullie website nu eenmaal een bepaalde structuur heeft. 

In het algemeen vind ik " 100% vergoeding " een vreemde term. Is dit tegengesteld aan "## % vergoeding"? Maar hoevaak komt een ander percentage vergoeding nu eigenlijk voor?

Doorklikken om de beperkende voorwaarden te zien, zou niet nodig moeten zijn, want die beperkende voorwaarden gelden bij alle mogelijkheden. 

Vergelijk nu eens eerlijk Zilveren Kruis met CZ: dan is CZ toch veel duidelijker? 

Groet, Feina.

Re: Zittend ziekenvervoer (taxi) : vergoedingspagina onduidelijk

Moderator

Duidelijk Feina, dat tweede punt gaat inderdaad over de algemene opbouw van de website. Dit aanpassen zal inhouden dat het overal aangepast zou moeten worden. Dat is niet iets wat zomaar zal gaan gebeuren. Wel interessant om te weten hoe meer mensen over deze opbouw/vergelijking denken! 

Hoe dan ook geef ik je feedback door. Zeker punt 1 is erg concreet, daar kan goed even naar gekeken worden. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.