Worden Reiskosten voor behandeling ziekenhuis vergoed

Bezoeker

Hallo, worden reiskosten vergoed of is er kilometervergoeding als ik een behandeling in een ziekenhuis moet ondergaan etc.

• Vervoer
  • Ziekenhuiszorg (MSZ)

Worden Reiskosten voor behandeling ziekenhuis vergoed

OPGELOST
8 ANTWOORDEN

Re: Worden Reiskosten voor behandeling ziekenhuis vergoed

Fanatiekeling

Kijk eens op deze website pagina: http://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/vergoedingen/Paginas/Zittend-ziekenvervoer.aspx

Daar staat alles over de vergoeding voor vervoerskosten onder de basisverzekering.

Als die vergoeding niet bij u van toepassing is, bestaat er ook een vergoeding uit de aanvullende verzekering vanaf drie sterren: https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/vergoedingen/Paginas/Vervoerskosten.aspx

Ik zou graag van u willen weten, wat uw conclusie uit deze pagina's is. ( maw: weet u na het lezen van die pagina wat uw rechten zijn op vervoer en hoe u het moet regelen?).  

Is het mogelijk dat in uw eigen woorden te beschrijven? 

Groet, Feina.

Webcare

Goedemorgen BvL,

Zoals Feina terecht aangeeft, is er inderdaad een mogelijkheid om reiskosten naar en van het ziekenhuis vergoed te krijgen. Het beste kun je daarvoor mijn collega's van de Vervoerslijn bellen: 071 365 41 54. Zij kunnen samen met jou bepalen of je aan de voorwaarden voor de vergoeding voldoet en welke kosten je zelf moet betalen.

Kun je hier wat mee?

Groeten,
Bas

Vervoerskosten ziekenhuis basis en aanvullende verzekering.

Fanatiekeling

Als er naar een bepaalde vergoeding wordt gevraagd kan er toch wel rechtstreeks antwoord worden gegeven? Zo hoeft  niet iedereen, meestal onnodig, naar de " Vervoerslijn" te bellen. Het recht op vervoer(svergoeding) is namelijk zéér beperkt. 

@BvL : Ik wacht je reactie nog even af voordat ik in 2 regels vertel hoe de vergoeding in elkaar zit. Zilveren Kruis weigert dit te doen vanwege eigen protocollen, die niet in het belang van de verzekerde zijn. 

De telefoonlijnen raken natuurlijk overbelast als de verzekerde niet goed wordt voorgelicht over zijn rechten. De rechten van de verzekerde staan in de polisvoorwaarden. Die zijn heilig. En die kun je zelf downloaden vanaf de website. Klik http://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Voorwaarden-2017-Basis-Budget-Zeker-Exclusief-9048... en zoek zowel bij de basisverzekering ( artikel 19 p. 34)  als bij de aanvullende verzekering ( artikel 22 p. 59) op vervoer. 

Groet, Feina.

Webcare

Goedemorgen Feina,

Mijn antwoord was niet helemaal volledig, er ontbrak de reden waarom ik BvL naar de Vervoerslijn verwees. Om voor vergoeding in aanmerking te komen, is het nodig om telefonisch een machtiging aan te vragen bij de Vervoerslijn. Alles over de voorwaarden en vergoedingen zijn inderdaad openbaar en te vinden op onze site. 

Groeten,

Bas

Bezoeker

Wij zullen de vervoerslijn is bellen om e horen of dat ik daar voor in aanmerking ga komen.

Bedankt voor de informatie allemaal.

Ben

Webcare

Graag gedaan Ben! Als je in de toekomst nog vragen hebt, kun je ons ook altijd een privébericht sturen.

Groeten,

Bas

Fanatiekeling

Ik heb een nare onduidelijkheid in de polisvoorwaarden ontdekt. In artikel 19 van de basispolisvoorwaarden staat nà het gedeelte over de ziektes die je moet hebben, de tekst :

"U heeft recht op zittend ziekenvervoer:
* a  van en naar een zorgverlener of zorgverlenende instelling, als de zorg die zij leveren geheel of gedeeltelijk vanuit deze basisverzekering vergoed wordt; "

Je zou hierdoor kunnen denken dat er altijd recht op zittend ziekenvervoer is.  Het is namelijk niet duidelijk dat de voorwaarde van een van die 5 ziektes vóórgaat.

Groet, Feina.

Webcare

Dag Feina,

Het is een vervolgvoorwaarde om in aanmerking te komen voor de vergoeding, maar ik begrijp dat het verwarrend kan zijn. Dank je voor je feedback op de polisvoorwaarden, ik ga dit verder uitzetten.

Groeten,

Bas