Vergoeding stoppen met roken

Starter

Al een tijd lang wik ik stoppen met roken en dan het liefst zonder medicijnen en nicotine vervangers.  Bemerk ook dat ik het niet alleen kan. Inmiddels ook een verwijsbrief van mijn huisarts aangaande een stoppen met roken cursus en of begeleiding.
Inmiddels twee mogelijkheden ingediend bij jullie (beide van gergistereerde curusussen en begeleiding) echter nul op rekest.
Nu staat er i mij  polisvoorwaarde dat ik recht heb op een malige vergoeding in dat kader? Juist omdat ik echt verslaafd ben, tot een risicogroep behoor , mede qua leeftijd en wil stoppen met deskundige en professionele begeleiding, waarom krijg ik dan steeds geen accoord op vergoeding. Juist goede en professionele hulp is nodig. Hoor het graag 

Vergoeding stoppen met roken

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding stoppen met roken

Webcare

Marguerite, jammer dat je bent teleurgesteld in de vergoeding voor stoppen met roken 

We vergoeden uit de basisverzekering een stoppen met roken programma ondersteund door de huisarts, jij hebt een andere keuze gemaakt begrijp ik.

Heb je voordat je de cursus deed contact met ons opgenomen zodat we je konden informeren over de voorwaarden voor vergoeding?

Met een stoppen-met-rokenprogramma krijg je zorg en begeleiding die op jou is afgestemd. Het programma bestaat uit individuele begeleiding, telefonische begeleiding en e-health ondersteuning. Eventueel krijg je ter ondersteuning nicotinevervangende geneesmiddelen, zoals nicotinepleisters, nicotinekauwgom of zuigtabletten. Je betaalt eigen risico voor nicotinevervangende geneesmiddelen.

Volgde je de onderstaande cursus?

'Stichting Ik Stop Ermee' (S.I.S.E.) is een niet-gecontracteerde aanbieder van een cursus voor het stoppen met roken. Op de website staat onjuiste informatie.

Stichting Ik Stop Ermee’ stelt dat de cursus wél voor vergoeding in aanmerking komt. Ze schrijven dat ze aan alle voorwaarden van een programma voldoen. Dat is niet juist.

Marguerite, het maakt geen verschil in voorwaarden voor vergoeding of je verslaafd bent of niet. Iedereen die wil stoppen met roken heeft dezelfde voorwaarden.

Andere programma's betalen wij niet. In onze polisvoorwaarden lees jij iets anders begrijp ik uit je reactie.

Ik zie graag je privébericht met je relatienummer, postcode en geboortedatum zodat ik je polis kan nakijken, laat me dan ook even zien welke voorwaarden jij leest zodat ik meer uitleg kan geven. Ik kijk dan meteen na welke declaraties jij hebt gestuurd naar ons.

groetjes 

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Beste Pauline,

dank voor jouw antwoord. Het gaat me niet meer om die cursus, die 100 euro is betaald en sja. Het gaat me nu om een traject wat ik graag bij de Jellinek wil volgen, want het is echt nodig en ik heb echt zwaardere begeleiding nodig. Mijn huisarts staat achter me en dat is ook te zien aan haar verwijsbrief, waarin de medische redenen ook duidelijk vermeld staan. . In onderling overleg met mijn huisarts heb ik voor een andere soort begeleiding gekozen aangezien de ondersteuning die de huisarts geeft niet werkt en passend voor me is. Je refereert aan jouw antwoord aan een een stoppen-met-rokenprogramma  met zorg en begeleiding die op jou is afgestemd. Het programma bestaat uit individuele begeleiding, telefonische begeleiding en e-health ondersteund. Over welk programma heb je het dan ? Ik heb bij de Jellinek een dergelijk programma gevonden die precies dat doet wat je beschrijft. Vandaar dat ik contact zoek aangezien ik wil uitvinden of dat dan wel vergoed wordt. Hoor graag van je . Hartelijke groet Marguerite

Webcare

Marguerite, ik ga graag verder in op je vraag maar heb dan ook je gegevens nodig.

Wil je mij een privébericht sturen, dat doe je door op mijn naam te klikken.

Wil je jouw relatienummer, postcode en geboortedatum sturen?

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.