Vergoeding orthopedisch schoeisel

Nieuwkomer

Beste heer / mevrouw,

Afgelopen week heeft de klantenservice van ZK mij telefonisch verteld dat ik vanuit mijn BV en AV geen recht heb op vergoeding uit een tweede-, ofwel reservepaar orthopedische schoenen.

Maar in het Reglement Hulpmiddelen 2016 van Zilveren Kruis staat, in paragraaf 4.2.3 op bladzijde 13, onder het kopje gebruikstermijn: "Verzekerden van 16 jaar en ouder: Recht op 2 paar adequaat schoeisel." Daaronder staat "De leverancier beoordeelt wat adequaat is voor u." Mijn leverancier heeft beoordeeld dat ik een tweede-/reservepaar nodig heb. Mijn eerste paar schoenen heb ik langer dan drie maanden.

Uw helpdeskmedewerker heeft mij een ander, onjuist antwoord gegeven. Graag ontvang ik uw reactie en een schriftelijke bevestiging dat ik recht op een tweede-/reservepaar orthopedische schoenen.

Print screen pagina 13 Regelement Hulpmiddelen 2016 Zilveren Kruis.Print screen pagina 13 Regelement Hulpmiddelen 2016 Zilveren Kruis.

Print screen pagina 13 Reglement Hulpmiddelen 2016 Zilveren Kruis.

Met vriendelijke groet,

Josje49

Vergoeding orthopedisch schoeisel

1 ANTWOORD

Re: Vergoeding orthopedisch schoeisel

Moderator

@Josje49, ik begrijp je verbazing. Ik kan in jouw uitleg ook niet ontdekken waarom je geen recht zou hebben op een 2e paar orthopedische schoenen. De regels die jij omschrijft en ook laat zien in het reglement zijn hoe ze zijn. Je hebt recht op een 2e paar schoenen wanneer je eerste paar schoenen ouder zijn dan 3 maanden en de leverancier heeft beoordeeld dat deze adequaat zijn. Is het prettig als ik even met je mee kijk naar je polis Josje? Je kunt mij een prive berichtje sturen met je gegevens! Dankjewel alvast