Vergoeding niet gecontracteerde psycholoog

Nieuwkomer

Goedemiddag,

Ik heb een afspraak gemaakt bij een psycholoog. Deze heeft echter aangegeven geen contracten te hebben afgesloten met verzekeraars.Ik begrijp dat daarvoor dan een apart vergoeding geldt, namelijk 75% van de gemiddelde gecontracteerde vergoedinge?  Kan iemand dat bevestigen?

Ter info:

- ik heb de Basis Budget-verzekering met een aanvullende verzekering van 3 sterren.

- ik ben in het bezit van een verwijsbrief.

Alvast bedankt.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding niet gecontracteerde psycholoog

4 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding niet gecontracteerde psycholoog

Bijdrager

Je hebt dan een verzekering nodig waarbij je zelf je zorg kunt kiezen, iets duurder,maar dan wordt wel alles vergoed. Als hij/zij voor een normaal bedrag werkt.

Weet niet of je dat nu nog kunt veranderen

Zoek anders een psycholoog die wel een contract heeft, dit wordt anders een heel dure grap .

Maar misschien krijg je van ZK een ander advies.

Ik heb mijn verzekering veranderd toen het daarom nodig was.

Succes !

Bewerkt 
Fanatiekeling

Vermoedelijk gaat het om zogenaamde " BasisGGZ". De tariefcodes hiervoor zijn 18001-18005. Dit betreft behandeltrajecten: er bestaat geen prijs per consult. De maximale NZA prijs voor code 18001 ( basis GGZ kort) is €457,43. Indien u zelf de factuur ontvangt, waarbij u deze maximale prijs berekend wordt, krijgt u slechts €329,59 vergoed. Hierbij zij aangetekend dat de psycholoog u ook een lager tarief mag berekenen. 75% van €457,43 is overigens €342,75. Zilveren Kruis gaat uit van het gemiddelde gecontracteerd tarief. Dit is dus lager dan het maximale tarief. Zowel de basis-ZEKER als de basis-BUDGET geven dezelfde vergoeding. Als u een restitutieverzekering had gehad, dan had u recht op vergoeding van het volledige WMG-tarief.

U betaalt over de vergoeding wel EIGEN RISICO.( in 2016 €385). 

De tarieven staan in het overzicht " Vergoedingen niet gecontracteerde Zorg 2016": GGZ (onderin de lijst)

Ik heb een bijlage toegevoegd met 9 schermafbeeldingen van de tarieven bij andere zorgverzekeraars, met de uitleg over basis-ggz, en de tarieven van een psychologiepraktijk. 

In de tweede bijlage staat de tarieflijst van zilverenkruis ggz 2016, ca. pagina drie. 

Groet, Feina.

Bewerkt 
Bijdrager

Dus is mijn restitutie polis een goede keus.

Fanatiekeling

Colliore, dat is zeker!

Groet, Feina.