Vergoeding logopedie kind

Starter

Ik heb een doorverwijzing gekregen i.v.m. logopedie voor mijn zoontje van 3. Dit is echter een logopediepraktijk welke niet gecontracteerd is. Wat zal dan de vergoeding zijn?

Vergoeding logopedie kind

5 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding logopedie kind

Uitblinker

@Ksvl

je kunt de vergoedingen van niet gecontracteerde zorgverlener vinden op de volgende link klik hier

als je naar een gecontracteerde zorgverlener gaat krijg je 100% vergoed klik hier

in beide gevallen komen de vergoedingen uit de basisverzekering, dus je betaald wel eigen risico

misschien toch de moeite waard om een gecontracteerde praktijk te zoeken

groet mike

Starter
Hi Mike,

Bedankt voor de reactie. Dacht dat dit niet van het eigen risico afgaat omdat het voor een kind van 3 jaar is. .

Zal eens kijken naar gecontracteerde logopedisten. Mijn twijfel (naast de verwijzing naar een niet-gecontracteerde logopedist) is dat ik regelmatig lees dat een logopedist geen goede zorg kan leveren voor de tarieven die verzekeraars hanteren.

Uitblinker

@Ksvl

klein denkfoutje van mijn kant, onder 18 jaar betaal je inderdaad geen eigen risico

Expert

Zilveren Kruis maakt met logopedisten met een overeenkomst afspraken over de kwaliteit van zorg en de tarieven waartegen deze vergoed worden. Op deze manier waarborgen wij dat er goede zorg geleverd wordt en houden wij samen de zorg betaalbaar

De tarieven die maximaal aan een logopedist betaald mogen worden, worden bepaald door de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit). Meer informatie over de berekening hiervan is te vinden op de website van de NZa (zie vanaf pagina 6) https://www.nza.nl/1048076/1048090/BR_CU_7153__Beleidsregel_Logopedie.pdf

Beleidsmaker fysiotherapie

Fanatiekeling

Ksvl schreef:
Ik heb een doorverwijzing gekregen i.v.m. logopedie voor mijn zoontje van 3. Dit is echter een logopediepraktijk welke niet gecontracteerd is. Wat zal dan de vergoeding zijn?

Ik heb aanvullende informatie. Klik de bijlage aan, dan zie je de tarieven voor ongecontracteerde logopedie.

Als u een restitutiepolis heeft , wordt wordt €40,53 vergoed en ander slechts €22,13. 

Als u geen restitutiepolis heeft, is dit misschien aanleiding om die volgend jaar wel te nemen? Deze is €4 per maand duurder dan de gewone polis. 

Groet, Feina.