Vergoeding lensoperatie versus brilvergoeding

Voorbijganger

Hoe zit het met lensoperatie (oogsterkte'correctie) versus brilvergoeding 1xper 3 jaar?

Wat is mogelijk bij welke Z.Kruis-ster(ren) svp?

Vergoeding lensoperatie versus brilvergoeding

4 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding lensoperatie versus brilvergoeding

Community Manager

Hallo @Buij, welkom op de community! Goed dat je deze vraag hier stelt. Je vraag stond oorspronkelijk onder het 'Denk Mee-idee' Melding bij tandartsvergoeding dat maximale vergoeding bijna op is. Omdat deze vraag daar niet zo goed onder past, heb ik er een apart topic van gemaakt.

Kun je je vraag nog iets toelichten? We hebben inderdaad een vergoeding voor een bril. Verder hebben we nog Zilverkorting voor brillen en contactlenzen.

Wat bedoel je precies met een 'lensoperatie'? 

Denk je dan aan ooglaseren? Of heb je het dan over een lensimplantatie? De eventuele vergoeding hangt af van het pakket dat je hebt afgesloten. Ook zijn er aanvullende voorwaarden die gelden.

Je kunt me eventueel ook een privébericht sturen met wat meer toelichting. Als je ook je relatienummer geeft, kan ik advies op maat geven. Je stuurt me een privébericht door naast mijn foto op mijn naam te klikken.

Fanatiekeling

@Buij

Heel bijzonder dat ZK in zijn aanvullende verzekeringen resp. €500 en €750 vergoedt voor een lensimplantatie. Let goed op: beperkende voorwaarde is dat de chirurg een REFRACTIEchirurg moet zijn die als zodanig is ingeschreven. Lees ook goed de polisvoorwaarden, want die wijken af van de website. 

PS sorry, ik lees nu pas dat deze vergoeding alleen geldt icm een staaroperatie.

Groet, Feina.

Voorbijganger
Ik bedoel 'oog laseren' ...

Community Manager

Voor ooglaseren hebben we een beperkte vergoeding @Buij. Ook kun je gebruikmaken van Zilverkorting. Heb je nog andere specifieke informatie nodig? Of kun je met de informatie die je nu gekregen hebt een keuze maken? Laat het even weten!