Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding in de vorm van vrije tijd / zorguren

Nieuwkomer

Hallo,

Helaas zit ik al ruim twee maanden thuis met een probleem in mijn rug en been. De artsen in het academisch ziekenhuis zijn nog bezig met onderzoek.
Ik kan thuis ook vrijwel niks doen in de huishouding. Wel kan ik mezelf verzorgen. Maar met andere woorden, de huishouding komt dus allemaal neer op mijn vriendin. 
Gezien zij 40 uur werkt is dit voor haar erg veel. 

Komt zij in aanmerking voor een vergoeding in betaalde vrije tijd / zorguren? 
En zoja, hoe moeten we dit dan aanpakken?

Vriendelijke groet
Leor

• Mantelzorg

Vergoeding in de vorm van vrije tijd / zorguren

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding in de vorm van vrije tijd / zorguren

Fanatiekeling
Thuiszorg is de oplossing. Vraag via de thuiszorgorganisatie ( het vroegere kruiswerk) bijvoorbeeld de organisatie " Buurtzorg" ( met hoofdletter) een intake aan. Zij vragen dan een indicatie aan bij het CAK. ( mits je daarop recht hebt): dat weet ik niet. Maar een Intake is volgens mij gratis, dus je kan het wel proberen. Ze komen op korte termijn. Deze zorg wordt bekostigd uit de AWBZ en je betaalt een bijdrage per uur, afhankelijk van het inkomen. 

Uw idee lijkt op een Persoons Gebonden Budget: u wilt uw vriendin daaruit betalen. Maar dat is de bedoeling niet. De hulp moet professioneel zijn. 
Helaas kan ik, door gebrek aan kennis, u niet verder helpen. 

Re: Vergoeding in de vorm van vrije tijd / zorguren

Webcare
Leor schreef:
Hallo,

Helaas zit ik al ruim twee maanden thuis met een probleem in mijn rug en been. De artsen in het academisch ziekenhuis zijn nog bezig met onderzoek.
Ik kan thuis ook vrijwel niks doen in de huishouding. Wel kan ik mezelf verzorgen. Maar met andere woorden, de huishouding komt dus allemaal neer op mijn vriendin. 
Gezien zij 40 uur werkt is dit voor haar erg veel. 

Komt zij in aanmerking voor een vergoeding in betaalde vrije tijd / zorguren? 
En zoja, hoe moeten we dit dan aanpakken?

Vriendelijke groet
Leor

Hai Leor,

Wat een pijnlijke toestand voor je!
Je hebt wel geluk dat je vriendin voor je klaar staat zeg.
Onze trouwe forumbezoekster Elze30 geeft al veel goede info.
Ik raad je aan met onze Zorgregelaar telnr. 071 751 00 98 contact op te nemen.

Onze collega's kunnen je goed wegwijs maken in de mogelijkheden voor een tegemoetkoming op diverse manieren.
Heel veel sterkte, als wij nog verder iets voor je kunnen doen, laat je het ons weten?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.