Vergoeding dermatoloog

Starter

Ik ben in november 2015, na doorverwijzing van de huisarts naar de dermatholoog, poliklinisch geopereerd voor het verwijderen van huidkanker. Nu krijg ik hier een rekening van. Volgens mij moet dit vergoedt worden door de verzekering. Ik heb 3 sterren aanvullend verzekering. Wie heeft hier meer ervaring mee? 

Het is niet op eigen verzoek gedaan maar na het nemen van een biopt bleek er huidkanker te zitten.

• 2015
  • 2016
  • Huid
  • Ziekenhuiszorg (MSZ)

Vergoeding dermatoloog

4 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding dermatoloog

Fanatiekeling

Op de basisverzekering zit een eigen risico. In 2015 was dit €375. Dat betekent dat je de eerste €375 aan kosten zelf moet betalen. Onafhankelijk van wel/geen doorverwijzing, schuld , etc. Als je een vrijwillig eigen risico genomen hebt kan dit zelf nog €500 hoger zijn.

Een aanvullende verzekering dekt alleen extra zorg zoals alternatieve therapeuten en fysiotherapie. De basisverzekering dekt alle belangrijke zorg in het ziekenhuis, de huisarts en alle medicijnkosten. Maar er geldt altijd het eigen risico. ( behalve voor kinderen tot 18 jaar). 

Groet, Feina.

Moderator

@elrijami

Ik begrijp dat je deze rekening niet had verwacht. @Feina heeft je het juiste antwoord gegeven. Daar hoef ik niks meer aan toe te voegen. 

Is de behandeling goed gegaan? Hebben ze alles weg kunnen halen? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

behandeling is goed gegaan. Dus dat is prima en zeer mooi gehecht.

Moderator
@elrijami Oh gelukkig! Goed om te horen. 

Nog even terug naar de rekening. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zomaar een flinke eigen risico rekening kan betalen. Het is daarom ook mogelijk om deze rekeningen in termijnen te betalen. Wil je hier meer over weten? Een regeling aanvragen? Bekijk dan deze pagina
Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.