Vergoeding apotheek en huisarts Engeland

Nieuwkomer
Hi,

Ik heb paar dagen geleden een declaratie ingediend en deze is naar mijn mening onterecht afgewezen. Ik ben in Engeland in een apotheek door een huisarts behandeld voor een blaasontsteking. Als nota heb ik een bon meegekregen alhoewel ik had aangekaart dat ik originele nota wil. Dit is wat ze in Engeland uit een apotheek meegeven. Ik heb mijn best gedaan om met mijn ernstige klachten te kosten alsnog te minimaliseren. Voor hetzelfde geldt had ik naar een spoedeisende hulp van een ziekenhuis kunnen gaan en met een rekening van 300 euro kunnen terugkomen. Het gaat hier om een bedrag van €41 en zelfs dit wordt afgewezen. Wat kan ik er aan doen dat een apotheek mij geen originele nota kan verstrekken? Is dit terecht? Je hebt een dekking voor de medische kosten in Europa. Ik vind toch echt dat dit makkelijk opzij geschoven is.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding apotheek en huisarts Engeland

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding apotheek en huisarts Engeland

Moderator

Hoi NS28, ik heb je bericht en vraag gelezen. Ik hoop dat je nog wel van je tijd in Engeland hebt kunnen genieten? Ondanks je bezoek aan de huisarts? 

Ik heb gevraagd of mijn collega van de afdeling buitenland op jouw vraag wil reageren! Hij kan jou uitleggen hoe dit precies zit en wellicht ook waar nodig met je meekijken naar de nota.

Je krijgt zo snel mogelijk van hem een reactie! 

Re: Vergoeding apotheek en huisarts Engeland

Expert

Beste NS28,

Vervelend dat je een blaasontsteking hebt opgelopen. Ik help je graag verder! Ik heb je een privé berichtverzonden zodat we polisgegevens uit kunnen wisselen. Ik heb namelijk de nota/bon nodig om te kijken hoe ik je verder kan helpen.

Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat en hoor graag van je.

afdeling buitenland