Vergoeding anticonceptie (spiraal) en fysiotherapie

Nieuwkomer

Hallo!

Net zoals vele anderen ben ik aan het kijken naar welke zorgverzekering ik dit jaar over zal stappen. Al snel kwam ik bij jullie uit als een van de goedkopere zorgverzekeraars (met daarbij mijn keuze voor Ziezo Selectief en Ziezo 1 aanvullend), alleen had ik daarbij twee vragen:

1: Ik (21 jaar) wil komend jaar een Mirena spiraaltje laten zetten door de huisarts en heb daarom gekozen voor de aanvullende verzekering 'Ziezo 1 Aanvullend'. Nu staat daar echter het volgende bij: "Anti- conceptie vanaf 21 jaar: 100%, u betaalt soms eigen bijdrage". Ik vroeg me af wat de laatste zin hierbij inhield? Wordt dit spiraaltje (wat ong 150 euro zal kosten) verzekerd door jullie met dit aanvullende pakket of moet ik dit vanuit mijn eigen risico betalen? 

2: Ook voor de fysiotherapie wilde ik mezelf bij jullie verzekeren. Omdat het goedkoper is, heb ik gekozen om als basisverzekering voor de 'Ziezo Selectief' optie te kiezen, wat inhoudt dat ik niet bij alle ziekenhuizen terecht kan. Nu vroeg ik me af of ik wel bij alle fysiotherapeuten met wie jullie een contract hebben, terecht kan met deze Selectief module?

Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vragen? Smiley Vrolijk

Groetjes Sophie-Roos

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding anticonceptie (spiraal) en fysiotherapie

1 ANTWOORD

Re: Vergoeding anticonceptie (spiraal) en fysiotherapie

Webcare
Webcare

Hallo Sophie-Roos,

welkom op ons forum en wat leuk dat je interesse hebt in onze ZieZo-polis. Goede vragen die je stelt, ik help je graag!
1. voor sommige anticonceptie geldt een eigen bijdrage. Voor de Mirena geldt geen eigen bijdrage, die vergoeden wij helemaal uit de ZieZo Aanvullend 1. 
De vergoeding valt niet onder je eigen risico. Het eigen risico geldt alleen voor vergoedingen vanuit de basisverzekering, zoals medicijnen en ziekenhuiszorg.
2. wij vergoeden vanuit de ZieZo Aanvullend 1 maximaal 6 behandelingen fysiotherapie. Je kunt terecht bij onze gecontracteerde fysiotherapeuten. Dat is niet anders met de ZieZo Selectiefpolis. Gecontracteerde fysiotherapeuten vind je hier.

Kun je zo verder?
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.