Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding acne behandeling

Starter

Onze zoon is 18 geworden en heeft een basis zeker en aanvullend 3*** afgesloten. Worden de behandelingen voor acne ook vergoed met deze polis?

Vergoeding acne behandeling

8 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding acne behandeling

Moderator

Goedemorgen Hilbert,

Wanneer jouw zoon een aanvullende verzekering met 3 sterren heeft afgesloten is er inderdaad een vergoeding voor een acnebehandeling. De vergoeding is € 250,- per kalenderjaar en het moet gaan om een acnebehandeling in het gezicht. De exacte voorwaarden en waar jouw zoon terecht kan lees je op onze website.

Was dit de informatie waar je naar opzoek was Hilbert? 

vergoeding acne behandeling 2016

Starter

De vergoeding voor acne-behandelingen in 2016 zijn fors verlaagd, naar maximaal 250 Euro (was 600). Mijn zoon ondergaat nu deze behandelingen met goed resultaat en wil hier mee doorgaan. Maar nu wordt hij in juli 2016 18 jaar en moet dan een eigen verzekering afsluiten. Kan hij de vergoeding van 250 euro in het eerste half jaar opgebruiken of wordt dat dan ook gehalveerd tot een vergoeding van 125 euro?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Medewerker

Hallo Hilbert,

Wat goed dat je checkt of er voor een acnebehandeling een vergoeding is opgenomen in de polisvoorwaarden.

Ik stuur je een link toe waarin je deze voorwaarden, die geldt vanaf aanvullend 3***, kunt nalezen.

https://vergoedingen.zilverenkruis.nl/acnebehandeling 

Fijne jaarwisseling,

Hartelijke groet, Judith

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Fanatiekeling

Henk had ook nog een vraag gesteld! 

Zijn vraag was specifiek of de maximale jaarvergoeding per jaar van €250 verlaagd wordt naar gelang het aantal maanden dat iemand verzekerd is.

Henk, ik denk dat ik het antwoord heb. In artikel 2.1 op pagina 45 van de aanvullende verzekeringen staat het antwoord: 

Arrtikel 2 Wat verzekert de aanvullende verzekering? 2.1 Wat wij vergoeden U heeft recht op vergoeding van uw kosten vanuit de aanvullende verzekering, voor zover u deze kosten heeft gemaakt in de periode waarin deze aanvullende verzekering van kracht is. Bepalend daarbij is de behandeldatum en/of de datum waarop de zorg is geleverd. Het gaat hierbij om de behandeldatum die op de nota staat, niet om de datum waarop de nota is uitgeschreven. Declareert u een behandeling in de vorm van een DBC- zorgproduct? Dan is bepalend op welk moment uw behandeling is begonnen.

Groet, Feina.

Medewerker

Goed opgemerkt @Feina, ik denk dat je @Hilbert bedoelt Smiley Knipoog!

Hij heeft recht op de volledige vergoeding, op het moment dat € 250,- is vergoed tot zijn 18e verjaardag en hij kiest een andere aanvullende verzekering zullen wij dit niet verrekenen. 

Op het moment dat hij een declaratie indient en deze aanvullende verzekering niet meer heeft, heeft hij echter ook geen recht meer op de vergoeding

Fanatiekeling

" Goed opgemerkt @Feina, ik denk dat je @Hilbert bedoelt"

Nee, ik bedoel henk69.

Groet, Feina.

Medewerker

@Feina: je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Mijn excuus @henk69!

Starter
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Het is me helemaal duidelijk nu!☺