Vergoeding Vervoer

Bezoeker

Hallo
Wat is nu precies de vergoeding voor vervoer naar het ziekenhuis. Ik heb toestemming en volgens de website en de gene die toestemming heeft gegeven hoef ik zelf de eerste €101 te betalen.
Ben dan ook verbaasd dat ik plots een rekening krijg waarin ik €150 moet gaan betalen.

Vergoeding Vervoer

13 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding Vervoer

Geregelde bezoeker

Wat staat er precies op de rekening?

Als u met de taxi bent gegaan, was die gecontracteerd?

Fanatiekeling

De Eigen Bijdrage van €101 geldt per kalenderjaar. Kan dat de oorzaak zijn? 

Kun je in MijnZilverenKruis zien hoe die €150 is opgebouwd? Ook geldt het eigen Risico. Dus als de kosten bijvoorbeeld €400 waren, dan betaal je zelf €101, blijft over €299. Over die €299 betaal je het Eigen Risico dat nog openstaat.

Groet, Feina.

Bezoeker
Ik heb het opnieuw nagekeken en de bedragen van €52 zijn ingedient door de taxi die ik aangewezen heb gekregen van de gene die mijn vervoer heeft goed gekeurd. Dus ik moet 100% zelf alles betalen en dit is dus erg vreemd.
Ik heb toestemming, gebruik de taxi die hun hebben aangewezen en nog moet ik alles zelf betalen waarop de eigen risico kosten nu oplopen tot €455 !

Bezoeker
Voor de duidelijkheid de bedragen van €52 is dus de complete ritprijs. Er is dus bij Zilveren kruis door de taxi voor €156 ingediend en dit moet ik ook betalen en niet de €101.

Webcare
Webcare

Hallo Nicnacs,

Goed dat je bij onduidelijkheid ons even opzoekt.
Voor vervoer geldt eerst een eigen bijdrage van €101, en daarna vallen de kosten onder je eigen risico als die nog niet verbruikt is. Als je alleen het verplicht eigen risico hebt, betaal je €101 eigen bijdrage, en daarna maximaal €385 eigen risico. Daarna heb je geen kosten meer aan zorg die uit de basisverzekering vergoed wordt. 
Is het zo duidelijk voor je?
Je mag ook een privéberichtje sturen als je wilt dat ik er even goed naar kijk.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

Ik vermoed dat de zorgverzekeraar de tweede €52,46 van 13 juni 2018 heeft afgewezen. Zij vergoeden niet twee keer op dezelfde dag. Dat betekent dat u dit zelf moet betalen.

Groet, Feina.

Webcare

Dag Feina en Nicnacs, 

Dank je wel voor het meedenken, Feina.

Het is wat lastig zo zonder gegevens te zien wat er nu precies gebeurd is. Als je wil dat we er nog verder naar kijken, stuur ons dan gerust een privébericht, Nicnacs. Dan kunnen we je polis er bij pakken en het goed uitzoeken.

Groeten,

Bas

Uitblinker

hoi @Feina,

afwijzing hoeft het niet te zijn als het op kostenpost eigen risico en/of eigen bijdrage komt.

detail zit hem inderdaad in de datum, maar dat is standaard geselcteerd op de datum dat de zorgkosten zijn ontvangen door zilveren kruis en niet de datum dat de ritten daadwerkelijk plaats hebben gevonden.

groet mike

Bezoeker
Hartelijk dank voor alle reacties.
Na gebeld te hebben, lijkt het erop dat de 1x de kosten is onderverdeelt in mijn eigen risico en de andere 2 de €101 aan eigen bijdragen vormen. Het blijft helaas onduidelijk waarom men niet gewoon dat claimd als eigen bijdrage. Mijn eigen risico is op en nu zou ZK dus alle verdere ritten moeten gaan vergoeden, ik wacht dat dus even af.
Maar het lijkt opgelost

Bezoeker
@Feina
Dank je voor het meedenken. Een afwijzing zou wel raar zijn ze kunnen geen toestemming geven en dan achteraf zeggen, nou sorry maar we vergoeden het toch maar niet en nog stommer zou zijn als ze zeggen nou we brengen je wel maar halen je niet op Smiley Vrolijk
Het lijkt opgelost al hebben ze het erg ingewikkeld in de declaraties gezet.

Webcare

Hallo Nicnacs,

Goed dat je gebeld hebt voor meer duidelijkheid. Ben je tevreden met het antwoord of kan het nog duidelijker? Heb je misschien een tip voor ons? Zoja, dan horen we dat natuurlijk graag van je!

Fijne dag toegewenst, groet Laura

Fanatiekeling

@Nicnacs

ik weet niet waar ik het heb gelezen, maar ik meen echt dat er verzekeraars zijn, die enkel NAAR de behandeling het vervoer vergoeden. 

Groet, Feina.

Geregelde bezoeker

@Feina, vergis je je niet met de hardheidsclausule? Daar wordt met de berekening of iemand in aanmerking komt voor vervoer, gerekend met de afstand van een enkele reis. 

Zou toch te gek zijn als je wel bij je arts kunt komen maar niet terug thuis geraakt.

Ik heb ook een vervoervoorziening, wat mij opvalt is dat de terugweg goedkoper is dan de heenweg, retourkorting?

Nicnacs geeft in zijn/haar pdf betand weer, wat en wanneer ZK heeft uitbetaald aan taxi kosten, daaronder hangt de vervoersdatum en verdelingskosten heen- ne terugreis. Maar die kunnen wij niet zien. 

Nicnacs is wat onduidelijk in zijn beschrijving. Hij/zij spreekt over "totale ritprijs" en bedoelt daarmee dus heen en terug, dat miste ik even.