Sportschool of sporten in de vrije natuur

Nieuwkomer

Ik ben net de 70 jaar gepasseerd en ben gelukkig nog in staat om gezellig deel te nemen aan een loopgroep van mijn loopvereniging. Mits ik me goed heb voorbereid, is een 5 km-loop op een gemiddelde snelheid van 9 km/u nog steeds haalbaar voor mij.

Met een hartslagmeter bewaak ik mijn inspanning en ik voel mij veilig tijdens mijn eigen trainingsrondjes (1 a 2 per week), buiten de training van de vereniging.

Ik baseer al mijn loopaktiviteiten op de kennis en ervaring die ik in de 60 achter mij liggende jaren heb opgebouwd.

Maar recent rees bij mij de vraag: 'Waar zou ik kennis en ervaring kunnen vinden over wat goed gedoseerde sportinspanning is voor 70 plussers?. Wat is nog verantwoord sporten en wat niet meer? Welke mix is het beste?'

De sportschool biedt haar expertise over wat zij aanbieden en mijn Loopvereniging uiteraard hun ervaring (al is deze gering, want de meeste 70 plussers 'Doen niet zo dwaas meer'.)

Boekjes en tijdschriften zijn ook geen eensluidende bron.

Graag suggesties.

Sportschool of sporten in de vrije natuur

1 ANTWOORD

Re: Sportschool of sporten in de vrije natuur

Moderator

Welkom op de community @taurus46. Uit jouw verhaal lees ik dat je een zeer ervaren hardloper bent. En heel bewust met het hardlopen bezig bent. Complimenten daarvoor!

Ik ben zelf ook jaren lang fanatiek hardloper geweest (en nu even fanatiek wandelaar). Daarom dacht ik aan de Atletiek Unie. Zou de Atletiek Unie je misschien kunnen helpen bij het vinden van een antwoord? Wat als je jouw vraag gewoon eens voorlegt via hun contactformulier?

Of zijn er andere hardlopers op de community die een advies hebben?