Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Psychische zorg met Beter Af Selectief polis

Nieuwkomer

Even voor de zekerheid: valt psychologische hulp onder 'planbare zorg'? De psycholoog die ik op het oog heb heeft namelijk een contract met Achmea, en dit is de reden dat ik naar jullie over wil stappen, maar ik kan nergens vinden of zij onder 'het selectief aantal zorgverleners' van de Selectief polis valt.
Alvast bedankt!

• Psychologische zorg (GGZ)

Psychische zorg met Beter Af Selectief polis

1 ANTWOORD

Re: Psychische zorg met Beter Af Selectief polis

Fanatiekeling

Zoals michiel van ZK hierboven al zegt: de polis is alleen Selectief voor ziekenhuiszorg en bepaalde hulpmiddelen. In het geval dat de psycholoog verbonden zou zijn aan een ziekenhuis, dan moet u oppassen. 
Om naar Achmea over te stappen om reden dat de psycholoog een contract heedt, is de omgekeerde wereld. U kunt beter besluiten om een restitutiepolis te nemen, zodat u niet te maken heeft met zorgverleners die een contract moeten hebben. 
Beseft u wel waar u mee bezig bent? Is er een ziekenhuis in uw buurt gecontracteerd? Zelfs in dat geval zou ik nooit voor de Selectief kiezen. Om te besparen is het nemen van een hoog eigen risico lucratiever. 
Ik zal u een situatie schetsen waarin de Selectief polis u kan beschadigen. Stel u wordt ziek, maar de huisarts kan geen diagnose stellen. Vervolgens gaat u naar het dichtsbijzijnde gecontracteerde ziekenhuis. Dit ziekenhuis weet het ook niet. Daarna bent u nog steeds ziek en wil graag naar een ander ziekenhuis, dat goed bekend staat met de behandeling van uw klachten. Alleen helaas, dat ziekenhuis is niet gecontracteerd....