Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Pedicure rekening

Vaste bezoeker

Mijn man heeft sim2 en zorgprofiel 3. Nu zijn we eerst naar de podotherapeut geweest en die gaf aan dat hij 8 behandelingen per jaar krijgt en dat houdt, volgens haar in, eelt verwijderen en nagels knippen.

Vandaag waren we bij de pedicure die bij hen onder contract staat en toen kregen we een rekening contant te betalen van €15 voor het nagels knippen want dat was een cosmetische ingreep volgens haar. Waarom zet die podotherapeut dat dan op het formulier voor de pedicure als het toch weer niet vergoed wordt. Volgens mij klopt dit niet en is het nagels knippen gewoon een onderdeel van de totaalbehandeling.

Pedicure rekening

3 ANTWOORDEN

Re: pedicure rekening

Moderator

Hoi Nanny,

Wat leuk dat je de community weer gevonden hebt voor jouw vraag! Wanneer de pedicure een bedrag in rekening brengt bij jouw man kan dat inderdaad kloppen. Uit jouw vraag begrijp ik dat het ging om het knippen van de nagels. Cosmetische handelingen zoals het knippen van gezonde nagels is helaas een handeling die niet vergoed wordt. 

Ik snap dat dit bedrag nu als verrassing voor jullie kwam. Misschien is het goed bij het volgende bezoek aan de pedicure vooraf af te spreken wat hij/zij wel of niet doet zodat je niet weer onverwachts voor kosten komt te staan. 

Heb je toch nog vragen? Laat het mij weten. Ik help je graag verder.

Vaste bezoeker

Maar de podotherapeut had aangegeven 8 behandelingen eelt verwijderen en nagels knippen. Dan is het toch geen cosmetische behandeling als die dat aangeeft. Bij mij had ze aangegeven 6 behandelingen eelt verwijderen en dat ik dan extra voor nagels knippen moet betalen dat begrijp ik maar wat is het nut van een podotherapeut als die iets aangeeft en het wordt niet vergoed. (behalve dan de behandeling extra duur maken). 

Moderator

Dat verbaast mij eigenlijk ook wel Nanny. Heb je al gesproken met de podotherapeut hierover? Wellicht is er inderdaad een misverstand of kan hij/zij jou de situatie uitleggen?