Oude rekening indienen

Nieuwkomer
Goedemorgen

Graag zou ik willen weten tot hoever terug je rekeningen kan insturen. Wij zijn ons nog maar pas bewust geworden dat bv osteopathie en acupunctuur vergoed wordt door zilverenkruis.
Nu willen we graag op terugwerkende kracht onze rekeningen indienen maar tot hoever kan je oude rekeningen indienen. Ik kan dat nergens vinden.

En waarom zouden evt rekeningen van bv 5jaar geleden niet meer geaccepteerd worden. Ook toen zaten we bij de zilverenkruis en hebben we de premies betaald.

Vriendelijke groet
Mismiw

Oude rekening indienen

2 ANTWOORDEN

Re: Oude rekening indienen

Uitblinker

hoi @Mismiw,

tot 3 jaar na behandeling kun je nog declareren.

klik hier en dan vind je de onderstaande tekst

groet mike

Spaar uw nota's niet op tot het eind van het jaar, maar stuur ze zo snel mogelijk naar ons toe. Want declareert u nota’s later dan 12 maanden na afloop van het kalenderjaar waarin u bent behandeld? Dan kunt u een lagere vergoeding krijgen dan waar u volgens de aanspraak recht op had.​ Declareren kan tot 3 jaar na de behandeldatum of levering van zorg. Daarna betalen wij de nota niet meer.

Re: Oude rekening indienen

Community Manager

Welkom op de community @Mismiw. Interessante vraag!

Ik zie dat @diadino24 je al antwoord heeft gegeven. Declareren kan inderdaad tot 3 jaar na de behandeldatum of levering van zorg. Daarna betalen wij de nota niet meer. Dit staat ook zo in de wet: Op grond van de wet (art. 942 Burgelijk Wetboek boek 7), heb je 3 jaar de tijd om een verzekerde gebeurtenis bij een verzekeraar te declareren. Dat geldt voor alle verzekeraars, dus ook voor zorgverzekeraars.

Heb je nog een vraag over vergoeding? Vraag het gerust of check de website.