Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Medische keuring rijbewijs

Bezoeker

Wordt de medische keuring vergoed als je gekeurd moet worden voor D en C?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Medische keuring rijbewijs

9 ANTWOORDEN

Re: Medische keuring rijbewijs

Uitblinker

helaas niet via de zorgverzekering @Marianne1958

mijn werkgever vergoed echter wel alle kosten voor de vernieuwing van mijn rijbewijs,

dus kosten van de eigen verklaring, keuring door de bedrijfsarts incl. reiskosten, pasfoto en in mijn geval ook nog de kosten voor de door het CBR geeiste keuringen van oogarts en internist, incl. reiskosten

Bezoeker

Dank voor het antwoord maar ik heb geen werkgever dus dacht misschien betaald mijn zorgverzekering dit omdat ik dat ergens gelezen had

Webcare
Webcare

Hoi @Marianne1958, welkom op onze community! Leuk dat je je vraag hier stelt.
@diadino24 heeft je al goed op weg geholpen (bedankt!). Hier kan je de vergoeding van de rijbewijskeuring ook bekijken.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Ik heb aanvullende verzekering met 2 sterren, kan ik dan die medische keuring vergoed krijgen of helemaal niet? Ik heb geen baan ik heb ww dus kan het zelf niet betalen en vond het zonde om het dan niet te verlengen.

Bewerkt 
Uitblinker

@Marianne1958, optie is om je C en D rijbewijs niet te verlengen

http://www.cbr.nl/11348.pp

alleen handig als je het voorlopig niet zou gebruiken voor werk,

je kunt later altijd weer C en D geldig maken als je het wel nodig mocht herbben.

voordeel is dat je rijbewijs in ieder geval 10 ipv 5 jaar geldig is zonder C/D

en je moet natuurlijk ook rekening houdenn met je verplichte code 95 bijscholing,

kost ook een hoop geld aals je C/D niet gebruikt

als je hem wel wil blijven gebruiken is het misschien handig om gewoon eens een aantal gecertificeerde arbodiensten te vragen hoe duur de keuring is.

als je verder niets mankeert, vallen de kosten nog wel mee, als je door cbr doorverwezen wordt naar een arts gaat het een stuk duurder worden (zoals bij mij totaal +/-€300 voor rijbewijs, internist en oogarts samen)

Bezoeker

Ok dus als ik het nu niet verlengt kan het in de toekomst nog wel zonder dat ik het opnieuw hoeft te behalen? Dank je wel voor het antwoord in ieder geval.

Bewerkt 
Webcare

Marianne1958 schreef:

Ik heb aanvullende verzekering met 2 sterren, kan ik dan die medische keuring vergoed krijgen of helemaal niet? Ik heb geen baan ik heb ww dus kan het zelf niet betalen en vond het zonde om het dan niet te verlengen.

De aanvullende verzekeringen bieden geen vergoeding voor rijbewijskeuringen, @Marianne1958, ongeacht het aantal sterren.

Er is maar een heel select aantal collectiviteiten die die vergoeding voor deelnemers aan die collectiviteit hebben bedongen.

Je kunt op de vergoedingspagina voor rijbewijskeuringen links onderaan inloggen om te zien of jouw collectiviteit die vergoeding biedt of niet. 

Groetjes, Jeroen

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Bezoeker

Hoi Jeroen,

De link die er bij zit die werkt niet en ik heb verder even gekeken op Zilveren kruis maar daar kan ik ook niets vinden. Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord.

gr. Marianne

Webcare

Excuses @Marianne1958, ik heb de link in vorig bericht aangepast zodat hij nu wel werkt!

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.