Liposuctie venusheuvel

Nieuwkomer

Hallo,

Ik heb een vrij opvallende venusheuvel en schaam mij ontzettend. Ik ben nog jong en kan geen kleding aan wat ik dragen wil. Bij elke broek zie je een flinke bobbel en schaam mij hier ontzettend voor.
Met een arts heb ik het hier nog niet over gehad en weet niet of zoiets onder medisch noodzaak valt.
Valt dit onder medische noodzaak en kan ik hiervoor een vergoeding krijgen?

Liposuctie venusheuvel

1 ANTWOORD

Re: Liposuctie venusheuvel

Webcare

euk je te ontmoeten op ons forum @CikoLata. Voor jou moet dit ook al een stap zijn denk ik zo, alleen maar waardering dat je op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem. 

Liposuctie is een plastisch chirurgische behandeling waarbij plaatselijk overtollig onderhuids vet wordt weggehaald.

Er is alleen vergoeding mogelijk als er sprake is van een lokale vetophoping die op een zenuw of gewricht drukt en er hierdoor pijnklachten zijn.

Er is geen vergoeding mogelijk bij liposuctie om cosmetische redenen.

Zonder deze genoemde pijnklachten is er geen medische noodzaak en wordt de behandeling niet vergoed uit basis- of aanvullende verzekering.

Ik wil je aanraden met je huisarts te gaan praten over het probleem wat je hierdoor ervaart, je kunt er van uit gaan dat je in vertrouwen je verhaal kunt doen.

Zijn er misschien andere forumlezers die advies hebben voor @CikoLata?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.