Lichaam verzekeren

Starter

Hoi allemaal! Ik heb denk ik echt een hele rare vraag haha, maar ik heb net een borstvergroting gehad.. En nu vroeg ik me af.. Is het eigenlijk mogelijk om je borsten te laten verzekeren?

Lichaam verzekeren

3 ANTWOORDEN

Re: Lichaam verzekeren

Community Manager

@Chiarad'Ailly Hoi Chiara, geen gekke vraag hoor. Tegen welke onvoorziene kosten wil je je dan verzekeren? Gaat het dan om het risico dat een implantaat bijvoorbeeld kapot gaat? 

Starter
@Raoul Ja dat ze verzekerd zijn voor het geval er inderdaad iets gebeurd waardoor ik opnieuw een operatie moet ondergaan of waardoor ze vervangen moeten worden. Zodat de operatiekosten en implantaten vergoed worden als dat nodig is.

Webcare

@Chiarad'Ailly  Hoi Chiarad, de basisverzekering vergoedt plastische chirurgie op medische noodzaak. Als een silliconenborstprothese (implantaat) bijvoorbeeld vervangen moet worden vanwege lekkage, dan vergoedt de basisverzekering de kosten voor de operatie en de prothese (het eigen risico geldt wel). Dit moet dan wel aangetoond worden door een mammografie.

Een ander voorbeeld van een medische reden is een infectie die is ontstaan door de prothese, dat niet opgelost kan worden met antibiotica. Het is altijd de plastische chirurg die de medische noodzaak vaststelt, en de behandeling aanvraagt. Vanuit de basisverzekering worden de medisch noodzakelijke kosten dus opgevangen. Niet-medische kosten vergoeden wij echter nooit. Hopelijk is het duidelijk voor je!

Groet,
Bart