Krijg ik een vergoeding voor een arm lift correctie?

Starter

Hoi ben Anna heb in 2017 een sleeve maagverkleining ondergaan en ben nu 48 kg kwijt. Ik heb enorm veel huisoverschot bij mijn bovenarmen. Krijg ik een gehele vergoeding indien ik dit laat verhelpen?

Wat zijn de regels hierin kunt u mij dat vertellen?

Heb al wel een afspraak voor een intake gesprekje bij de plastische chirurg staan.

Word een buikwand correctie ook eventueel vergoed?

Graag hoor ik het mvg,Anna

Krijg ik een vergoeding voor een arm lift correctie?

6 ANTWOORDEN 6

Re: Krijg ik een vergoeding voor een arm lift correctie?

Fanatiekeling

Beste @Anna39 , 

ik ben niet van Zilveren Kruis. Maar ik heb het voor je opgezocht. Plastische chirurgie wordt alleen vergoed bij medische noodzaak. Deze noodzaak is er nooit voor een armliftcorrectie. De prijzen van een behandeling staan in de eerste bijlage. 

Een buikwandcorrectie wordt soms vergoed, als er een aantoonbare medische noodzaak is. Zie de tweede bijlage. 

De gehele tekst over je rechten op basis van de zorgverzekering staat in de derde bijlage ( artikel 26 plastische chirurgie) Let op! priveklinieken zijn niet toegestaan! 

Groet, Feina.

Webcare
Webcare

Hallo Anna, 
Wat knap dat je zoveel bent afgevallen!
Zoals Feina al aangeeft is er geen vergoeding voor een armlift correctie.
Een buikwandcorrectie wordt in sommige gevallen wel vergoed. Je hebt vooraf toestemming van ons nodig. Hier lees je er meer over. Als het vergoed wordt, vallen de kosten wel onder je eigen risico.
Kun je hiermee verder? Ik hoor het graag als er nog vragen zijn.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Highlighted

Starter

Bedankt voor jullie reactie. Als ik het goed bgrijp kan ik dus mijn afspraak bij de plastische chirurg afzeggen want er word in mijn geval qua arm lift en buikwand correctie niets vergoed? Want armen doet zilveren kruis niet en ik heb geen overhangend vel tot over mijn boven been (gelukkig) en heb ook geen smetvlekken...

Webcare
Webcare

Hallo Anna, als jij de behandelingen niet zelf wilt gaan betalen, dan is het inderdaad een optie om de afspraak af te zeggen. Als ik jou was zou ik even bellen naar de assistente voor advies.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

@Anna39 , het consult dat je hebt afgesproken wordt wèl betaald door de basisverzekering ( onder inhouding van eigen risico).

Het is mogelijk dat de plastisch chirurg je kan vertellen dat andere zorgverzekeraars misschien minder strenge eisen stellen? Het schijnen landelijk vastgestelde richtlijnen te zijn, maar toch zal de ene zorgverzekeraar eerder toestemming geven dan de andere. Als er functiebeperkingen zijn, dan zou er vergoeding moeten zijn. Ik kan me best voorstellen dat zowel het huidoverschot bij de buik als bij de armen tot functiebeperking leidt. Zie de omschrijving van een andere verzekeraar: daar is niet gespecificeerd dat de huidlap tot over de bovenbenen moet hangen. Zie bijlage.

Groet, Feina.

Webcare

Hi Anna,

Dat klopt wat Feina zegt. Het consult bij de plastisch chirurg wordt vergoed uit de basisverzekering. Deze kosten komen wel eerst ten laste van je eigen risico als deze nog niet is voldaan.

@Feina bedankt!

Groeten,

Mouniim