Krijg ik een gastric bypas in België vergoed?

Starter

Goedenavond,
Ik wilde graag weten of een gastric bypas/gastric wordt vergoed bij het ziekenhuis az sint jan de Brugge bij doktor dilemans in België.Zo ja, wat is dan de vergoeding.
Ik heb een basis zeker verzekering + een aanvullend.
Ik kon het mbt de agis vergoedingen niet zo goed vinden, gaarne wat meer duidelijkheid. Bij voorbaat dank!
Grt,

Krijg ik een gastric bypas in België vergoed?

2 ANTWOORDEN

Re: gastric bypas in België

Moderator

Beste @Angel1,

Welkom op de community en goed dat je hier je vraag stelt.

Wat spannend zeg, heb je de verwijsbrief voor de gastric bypas al binnen?

Het Sint Jan de Brugge ziekenhuis is een gecontracteerd ziekenhuis van Zilveren Kruis. Aangezien het om niet-spoedeisende zorg in het buitenland gaat heb ik je vragen naar onze zorgcoach doorgezet. De zorgcoach zal de antwoorden hier als reactie plaatsen.

Ik zag trouwens dat je ook een tweede topic met hetzelfde onderwerp en dezelfde vragen had aangemaakt. Ging er iets mis met het plaatsen van het bericht? Of kreeg je een foutmelding? Dan kunnen wij daar even naar kijken. Ik heb nu je tweede topic gesloten zodat we alle informatie in 1 topic houden.  

Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt dan kun je ze gerust stellen.

Re: gastric bypas in België

Moderator

Beste @Angel1,

Ik heb antwoord van de zorgcoach gekregen.

Het Sint Jan de Brugge ziekenhuis is een gecontracteerd ziekenhuis van Zilveren Kruis. Alle behandelingen die in Nederland onder de verzekeringswet vallen, vallen ook daar onder de verzekeringswet. Bariatrie is in dit ziekenhuis gecontracteerd. Wel moet je voldoen aan de voorwaarden die ook in Nederland gelden om voor een bariatrische ingreep in aanmerking te komen. Het is aan Dokter Dillemans zelf te bepalen of je ervoor in aanmerking komt. Je hoeft vooraf geen aanvraag bij CCB te doen. Ik kom er nog even op terug of het Sint Jan de Brugge ziekenhuis volgend jaar ook gecontracteerd is.

Geeft dit een duidelijk antwoord op je vraag? Als je nog andere vragen hebt dan kun je ze gerust stellen.