Inhuren verpleegkundige ( zonder pgb)

Bezoeker

hebben jullie verpleegkundige in dienst ? 

ik werk binnenkort als zelfstandig verpleegkundige en ik wil mij niet bij een organisatie aansluiten. kunnen mensen mij ( zonder pgb) mij inhuren ?  en ik kan de tijd declareren ?

Vriendelijke groet , anne-marie

Inhuren verpleegkundige ( zonder pgb)

1 ANTWOORD

Re: inhuren verpleegkundige ( zonder pgb)

Moderator

Spannend, ga je binnenkort als zelfstandig verpleegkundige aan de slag! 

Begrijpelijk dat je je afvraagt hoe dat precies zit.

Je vraagt of wij verpleegkundige in dienst hebben. Op welke manier bedoel je dat? 

Denk je dan aan de contractering? Want we hebben wel contracten met wijkverpleging bijvoorbeeld. 

Wil je daar meer over weten? Bekijk dan eens deze pagina: Zorgaanbieders: wijkverpleging & contracteren.Hier staat ook informatie voor nieuwe zorgverleners. Wat jij in principe bijna bent toch? 

Informatie over declareren - als zorgverlener - kan je daar ook vinden (linkje). We hebben een speciale afdeling zitten voor de zorgverleners. Dit is het telefoonnummer: (071) 751 0099. Andere contactmanieren staan ook omschreven op de pagina. 

Hoe werkt dat nu precies met vergoedingen?

Als er een indicatie is voor wijkverpleging (het indiceren moet gedaan zijn door een wijkverpleegkundige niveau 5), dan heeft de klant de keuze om hiervoor een gecontracteerde of niet-gecontracteerde zorgaanbieder te kiezen. Wordt er gekozen voor iemand zonder contract, dan is de vergoeding volgens de polisvoorwaarden bij niet gecontracteerde zorg. De hoogte is weer afhankelijk van het type basispolis. Meer informatie over de vergoedingen lees je hier: Verpleging en verzorging in uw eigen omgeving. Daar staat ook een linkje naar de tarieven bij niet gecontracteerde zorg. 

Ook zonder contract is het belangrijk om te weten dat je wel moet voldoen aan een aantal criteria (ook als ZZP-er): de verpleegkundige heeft een BIG-registratie èn een eigen AGB-code.

Kan je verder met deze informatie AnneMarie?

Neem ook de tijd om de zorgaanbiederspagina te bekijken, waar ik eerder naar link. Daar staat een hoop handige informatie op! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.