Ingegroeide haarzakjes verwijdering word niet vergoed

Nieuwkomer

Onlangs ben ik voor de 4e keer geopereerd aan een abces bij mn stuitje dankzij een ingroeide haar.

Het zit bij mij steeds op dezelfde plek, en daar is gewoon haargroei en heel moeilijk om het zelf daar steeds weg te halen.

Nu heb ik gevraagd of ze dit vergoeden bij zilveren kruis , want ik wil graag dat mn haren definitief verwijderd worden zodat ik niet meer geopereerd hoef te worden, wat emotioneel en fysiek steeds een aanslag is op mij.

Ik vind het maar raar dat zilveren kruis dit niet wil/kan vergoeden, want steeds de operaties kosten meer geld !

Dat gaat misschien uiteindelijk te koste van ieder zn premie want ik weet dat ik zeker niet de enige ben.

Iemand die ook met dit probleem zit?

Weet iemand of een andere zorgverzekeraar dit wel vergoed? Misschien is overstappen dan een betere optie.

Ik lees graag reacties van mensen die dit ook mee maken.

Ingegroeide haarzakjes verwijdering word niet vergoed

1 ANTWOORD

Re: Ingegroeide haarzakjes verwijdering word niet vergoed

Moderator

@giezenic Welkom bij de community!

Ik kan me voorstellen dat je liever kiest om je haren te laten verwijderen om zo mogelijk een operatie te ontlopen. 

Uit je tekst maak ik op dat je al contact hebt gehad met één van mijn collega's, waarin is aangegeven dat het ontharen niet vergoed wordt. Dit klopt. We kennen alleen een vergoeding van epilatie wanneer het gaat om vrouwen met erge haargroei in het gezicht.

Goed om te zien dat je de andere leden om raad vraagt. Ondanks dat er geen vergoeding is, misschien hebben andere leden nog tips voor je? Bijvoorbeeld naar welke organisatie kan je het beste gaan of wat voor soort ontharen? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.