Haartransplantatie psychische problematiek

Bezoeker

Goedemiddag,

Ik ben een donkere vrouw van 55 jaar en heb psychische problemen met mijn kroeshaar.

Ik heb alopecia mannelijke vorm dat is opzich al vervelend. Mijn haar is wat aan de dunne kant en wat kaal.

Heb in de loop der jaren van alles geprobeerd..Het is frustrerend en word er moedeloos

van.  Een pruik is niks voor mij en wil mezelf de vraag niet kunnen stellen wanneer ik het op zou doen.

Terwijl ik  het toch niet doe. Nou zag ik tijdens mijn research dat haartransplantie niet vergoed word.

Hoe zit het op pschysche vlak dan,dat  wil ik graag even weten.

Mvgr. Evenzo

• Psychologische zorg (GGZ)

Haartransplantatie psychische problematiek

2 ANTWOORDEN

Re: Haartransplantatie psychische problematiek

Moderator

Goedemiddag Evenzo, ik kan mij voorstellen dat de situatie waarin je je bevindt voor jou een enorme impact heeft. Ik kan je helaas alleen maar bevestigen dat er geen vergoeding is voor haartransplantatie. Nu zie ik in je vraag ook iets terug komen over de psychische problemen. Ik leg je graag uit hoe de vergoedingen voor psychische zorg zijn geregeld. Ik stuur je daarom graag een link waar je uitgebreide informatie vindt op onze website

Wat ik in elk geval graag wil meegeven is dat het belangrijk is eerst een afspraak te maken met je huisarts. Wellicht kan deze jou al verder helpen of je verwijzen naar een zorgverlener die je kan verder helpen. Dit vindt je ook allemaal terug via de bovenstaande link.

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt Evenzo?

Re: Haartransplantatie psychische problematiek

Bezoeker

Hi Michelle,

Ja hoor ik heb heel wat aan je antwoord gehad.

Nog bedankt.

Mvgr Evenzo