Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

EHBO cursus

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik las ergens dat het behalen van je EHBO diploma (gedeeltelijk) wordt vergoed.
Klopt dit?
En maakt het dan ook nog uit waar je de opleiding volgt?
Bedankt voor de eventuele reactie.
Marcel

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

EHBO cursus

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: EHBO cursus

Bewerkt 
Moderator

Hi Marcel,

Er is vanuit onze aanvullende zorgverzekering inderdaad een mogelijkheid om het behalen van je EHBO diploma (gedeeltelijk) vergoed te krijgen. Dit moet dan wel een EHBO / reanimatiecursus zijn die opleidt tot certificering en gevolgd wordt bij het Nederlandse Rode Kruis, Het Oranje Kruis of de Nederlandse Reanimatieraad.

De vergoeding komt vanaf de aanvullende verzekering met 2 sterren en wordt 'Preventieve cursus' genoemd. Hier kun je de exacte vergoedingen terugvinden.

Heb ik zo je vraag beantwoord? 

EHBO cursus

Bewerkt 
Nieuwkomer

Beste, 

Ik heb een basisverzekering van het zilveren kruis (met 1 aanvullende ster). Is het inderdaad zo dat ik van de EHBO basis cursus (12 uur) niets vergoed krijg van mijn verzekeraar? 

Met vriendelijke groeten, 

Re: EHBO cursus

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey @setje93, welkom op de community. Leuk dat je dit platform hebt gevonden om je vraag te stellen. 

Uit de aanvullende verzekering met 1 ster komt inderdaad niet standaard een vergoeding voor preventieve cursussen zoals de EHBO cursus. Er is eventueel een vergoeding mogelijk afhankelijk van het collectief. Met sommige werkgevers is daarvoor een vergoeding afgesproken. Of dat zo is kun je checken door in te loggen met je DigiD, of door het collectieve nummer van je werkgever in te voeren bij de vergoeding preventieve cursussen.