EHBO bij kinderongevallen

Voorbijganger

Wij zijn via de BSO van onze zoon in contact gekomen met Let us train you, die cursussen EHBO bij kinderongevallen verzorgt (en deze ook op een ouderavond van de BSO geïntroduceerd hebben). Nu staat er in het vergoedingenoverzicht dat de volgende cursussen worden vergoed: cursussen gevolgd bij een thuiszorginstelling, lokale EHBO-vereniging of bij Livis. Nu vind ik de tekst "lokale EHBO-vereniging" nogal vaag (aan welke eisen moeten ze dan voldoen, het komt op mij nogal vrijblijvend over?) dus heb ik gebeld. De medewerkster aan de telefoon kon geen uitsluitsel geven of deze cursus bij Let us train you vergoed zou worden en vroeg mij contact op te nemen met deze partij om te vragen of zij een lokale EHBO-vereniging zijn. Dat is niet het geval. Wel kunnen zij een NIKTA-certificaat uitgeven, en wordt de cursus gegeven volgens de richtlijnen van het Oranje Kruis en de NRR. In de Zorgzoeker kom ik überhaupt niet bij de zorgverleners die EHBO-cursussen verzorgen, terecht. 

Wie kan uitsluitsel geven?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

EHBO bij kinderongevallen

OPGELOST
7 ANTWOORDEN

Re: EHBO bij kinderongevallen

Community Manager

@joeri Goed dat je je vraag hier stelt.  Een 'locale EHBO-vereniging' is inderdaad niet duidelijk. De informatie die je bij 'Let us train you' hebt opgevraagd helpt hier gelukkig wel bij. We hebben geen afspraken met de NIKTA en een EHBO-cursus via 'Let us train you' wordt dan ook helaas niet vergoed. Wellicht dat er een andere aanbieder in de buurt zit waar we wel afspraken mee hebben gemaakt?

Voorbijganger

Beste Raoul,

dank voor je snelle reactie. Goed om te weten dat de cursus van Let us train you niet door jullie vergoed wordt... Maar waaraan een lokale EHBO-vereniging dan wel moet voldoen, weet ik nu nog steeds niet. Welke vereisten gelden voor hen, er moet toch zoiets als een keurmerk zijn? Als ik kijk in de Zorgzoeker, vind ik ook niets op trefwoorden zoals EHBO, Eerste hulp, Preventieve cursussen, kind, etc.

Graag je reactie, dank alvast!

Webcare

Hoi Joeri, allereerst goed nieuws: je EHBO cursus "Let us train for you"  wordt vergoed vanaf aanvullend ** tot een maximum bedrag van €115,- per cursus per jaar.

Op de nota moet staan dat de cursus  opleidt tot het diploma eerste hulp van het Oranje Kruis. Het Oranje Kruis is een onafhankelijk certificerende organisatie op het gebied van Eerste Hulp. 

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/vergoedingen/Paginas/Preventieve-cursussen.aspx

Vanwaar de verwarring in de eerdere berichtjes van mijn collega?

De verwarring rond de criteria "plaatselijke EHBO vereniging" passen wij intern in overleg met onze productmanagment collega's aan.

Excuses dat jij eerder niet de correcte informatie kreeg, we hebben weer veel geleerd van je vraag en pakken ons interne raadpleegsysteem aan.

Ik hoop dat je een goed resultaat hebt met je cursus.

Laat je het me weten als ik nog iets voor je kan doen?

groet,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger
Beste Pauline,
Bedankt voor je bericht. Goed dat jullie mijn signaal oppakken om e.e.a. te verduidelijken naar jullie klanten toe.
Ik heb nog even gekeken op de nota v.w.b. dat diploma van het Rode Kruis. Op de nota staat vermeld: De cursus Kinder-EHBO wordt gegeven volgens de richtlijnen van het Oranje Kruis en de NRR.
Dat is dus voldoende, begrijp ik?
Wederom alvast dank voor jullie reactie!

Webcare
Webcare

Hallo Joeri, dat is inderdaad voldoende!
Ik wens je veel succes én plezier met de cursus.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Nu dacht ik dat alles geregeld was en heb ik de betaalde nota gedeclareerd, evenals die van mijn vrouw. De cursussen vinden 2e helft maart 2017 plaats.

Ik heb gisteren een declaratieoverzicht ontvangen waarin vermeld staat dat er geen vergoeding plaatsvindt. In de toelichting staat resp. Wij vergoeden deze behandeling niet (helemaal) - en Toekomstnota. Behandeldata 21 en 28 maart.

Betekent dit dan dat deze wel worden vergoed na 28 maart? Moet ik hier zelf nog iets voor doen? Ik hoor het graag!

Webcare
Webcare

Hallo Joeri,
Wij mogen de rekening pas vergoeden als de EHBO-cursus is geweest. Je kunt na 28 maart de rekeningen opnieuw declareren, dan nemen wij het weer in behandeling. 
Groet, Kim