Diabetes 2 and pedicure care

Starter

Hello, Until now, I am just receiving pedicure care from you on the basis of a SIMM 1 classification. Now I see that everything will change again next year, but I am getting lost in the way of the care profiles, SIMM classes, podotherapists POH and general practitioner. Pedicure would get paid through the podiatrist? The reduction of the amount to be reimbursed? Please tell me how will the future of this???

Diabetes 2 and pedicure care

7 ANTWOORDEN 7

Re: Diabetes 2 and pedicure care

Webcare

Good morning @Cathy753,

I understand you want to know the changes in reimbursement for the pedicure when you have SIMM 1 classification. You mention you see that everything will change in this reimbursement. Where did you see this?

Because when it comes to reimbursements for the basic insurance, nothing will change for pedicure and SIMM 1 classification. I don't know if anything will change in the supplementary insurances untill mid November. 

Best regards,

Bas

Fanatiekeling

The healthcare insurance states that nothing will change in 2019. 

You are right that the information on the website of ZK is not at all clear. I could only find information for 2018. I have enclosed that information. This information states that ( provided you DONOT TAKE PART IN " Ketenzorg"), you are entitled to a yearly check by the podotherapist. But it states also, that in case you have SIMM classification 1 and zorgprofiel<2 you are not entitled to " pedicure care". The difference between SIMMS 1 and Zorgprofiel1 is not clear, but you SHOULD know your own "zorgprofiel". ( I cannot understand the explanation in the 2017 FAQ https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/vergoedingen/2017/Paginas/Veelgestelde-vragen-over-voetzorg... )

Is it possible that you are enrolled in a "Ketenzorg" program? ( organised by your familydoctor?) Or perhaps it is your supplementary insurance that pays for this care? 

You are right, it is not clear! @Basa, is it possible to enligthen @Cathy753 and me ? 

See also attachment of artikel2voetzorgverzekerdezorgbasisverzekering.

Groet, Feina.

Fanatiekeling

@BasA, ik heb een aanvullende vraag. In de vergoeding " voetzorg bij diabetes" staat dat aan de pedicure, die als onderaannemer wordt aangenomen door de podotherapeut, specifieke registratie-eisen en kwaliteits-eisen worden gesteld. 

Ik vraag mij af of dit ook geldt in de situatie dat de podotherapeut, die hoofdaannemer is, zelf gecontracteerd is?  Deze dienen immers de rekening in en deze moeten dan ook verantwoordelijk zijn voor het in dienst nemen van de juiste pedicure. 

Want ik vind het onjuist om de verzekerde te verplichten om dit te controleren.

zie de tekst in de bijlage.

Groet, Feina.

Webcare

@Feina de verzekerde hoeft dit niet controleren. De podotherapeut heeft zoals je zegt de verantwoording voor het in dienst nemen van de pedicure die ingeschreven staat bij de juiste organisaties. 

De podotherapeut moet moet een kwaliteitsstatuut geregistreerd hebben in het kwaliteitsregister paramedici. Al onze gecontracteerde zorgverleners of zorgverleners met een betaalovereenkomst voldoen aan deze voorwaarde.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

@BasA, Maar waarom wordt dit dan zo uitgebreid benadrukt in de informatie over deze vergoeding?

Groet, Feina.

Webcare

@Feina Goed punt wat je opvalt.

We geven deze informatie om zo volledig mogelijk te zijn. Kiest een verzekerde voor een niet- gecontracteerde podotherapeut dan is deze door onze extra info over de criteria volledig geinformeerd. 

Gaat een klant naar een gecontracteerde podotherapeut weet deze af van de door ons gestelde criteria. De klant hoeft dan niets na te vragen.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

Maar begrijpen jullie dat dit niet duidelijk is? Ik  moest het nu navragen. Beslist niet iedereen zal dit gelijk begrijpen. Daardoor gaan mensen onnodig werk doen: dat komt dan doordat hier niet duidelijk vermeld wordt dat dit geldt bij ongecontracteerde podotherapeuten.

Groet, Feina.