Contracten

Voorbijganger

Zijn er zorgverleners waar ZilverenKruis GEEN contractl mee heeft?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Contracten

7 ANTWOORDEN

Re: Contracten

Bewerkt 
Fanatiekeling

In de bijlage staat een overzicht van ziekenhuizen die wel en niet gecontracteerd zijn. Er zijn op 9 dec 257 van de 293 ziekenhuizen gecontracteerd, dus ca. 13% is nog niet gecontracteerd.

PS de selectie is gemaakt via : woonplaats Utrecht, afstand > 100km, Basis Zeker.

Helaas werkt het Filter op de website niet: het is niet mogelijk om alleen de ongecontracteerde ziekenhuizen te selecteren.

Groet, Feina.

Fanatiekeling

Antwoord? 

Deze staat al lang open. Hij is bijna niet meer vindbaar.

Groet, Feina.

Moderator

Hoi Feina

Jij wijst al terecht naar de zorgzoeker, waar alle informatie over contracten terug is vinden. Daarom is er geen verdere reactie meer gekomen van onze kant.

De informatie in de zorgzoeker wordt alleen net op een andere manier weergegeven dan de vraag van Jan. Via de zorgzoeker zoek je gecontracteerde zorgverleners. Dus niet specifiek op niet gecontracteerde zorgverleners. 

Jan, heb jij nog verdere vragen hierover?

Fanatiekeling

Jan stelde inderdaad de omgekeerde vraag: welke zorgverleners zijn NIET gecontracteerd.

Hij gebruikte de term zorgverleners  en niet ziekenhuizen. 

Dus misschien kan de vraag toch beantwoord worden? 

De vraag is " zijn er zorgverleners waarmee Zilveren Kruis geen contract heeft afgesloten"? 

Ik ben het namelijk Jan eens: dat is veel informatiever dan het gebruik van de zorgzoeker.

Groet, Feina.

Nieuwkomer

Ik zie dat Emmen Scheperziekenhuis (basis zeker)ook nog steeds geen contract heeft. Net als vorig jaar duurt dit allemaal weer veel te lang, men leert niets van fouten en schermt dat het allemaal in belang van de client is. Ik heb inmiddels een off klacht ingegdiend bij de NZA. Hoop dat er velen volgen!

Moderator

Hoi Peter, we zijn inderdaad nog in gesprek met de Treant Zorggroep (o.a. Scheper ziekenhuis in Emmen). Onze intentie is om er nog steeds samen uit te komen voor 2017. Al besef ik me goed dat voor de wachtende verzekerden de klok gewoon doortikt, over 2 weken zitten we al in het jaar 2017. 

Er is geen aparte lijst met niet gecontracteerde zorgverleners, Feina. De zorgzoeker is echt de plek waar alle informatie te vinden is over contracten. Of het nu over een ziekenhuis gaat of een fysiotherapeut. Bij sommige zorgaanbieders (zoals ziekenhuizen) is wel meer informatie te vinden. Denk aan ziekenhuizen die niet geselecteerd zijn voor de Budget Polis of ziekenhuizen waar we nog mee in overleg zijn. 

Het is me wel duidelijk dat jullie de functie missen om juist de niet gecontracteerde opties te kunnen inzien of zoeken. 

Moderator

@PetervanderStam

Misschien heb je het al gehoord. Maar het contract met Treant Zorggroep (o.a. Scheper ziekenhuis in Emmen) is rond! Dit staat ook in de zorgzoeker