Borstvergroting/lifting

Nieuwkomer
Hallo

Ik heb een vraag..ik heb altijd normaal mooie borsten gehad nu na 7 jaar heb ik geen inhoud meer heb en wat ik nog heb is enorm gaan hangen..heb enorm veel last van me borsten en ze doen me ook gewoon enorm zeer..vooral als ik me bh uit heb draag stevige bh’s maar zelf dit werkt niet!
Ik heb al in het ziekenhuis gelopen hiervoor en er is mij verteld dat ik zoveel last heb van me borsten omdat me borsten hangen waardoor de spier blijf rekenen als ik geen bh aan heb..
Schaam me enorm en het doet me ook gewoon veel pijn..ben pas 33!!
Ben al bij de arts geweest en de plastische chirug.. die zagen gelijk het probleem en is mij geadviseerd voor een borst vergroting en een borstlifting.

Graag zou ik willen weten of dit vergoed word?

Borstvergroting/lifting

1 ANTWOORD

Re: Borstvergroting/lifting

Webcare

Dag Lieffie1984,

Allereerst, welkom op ons forum!

Als je zo'n last hebt van je borsten, kan ik me voorstellen dat je hier graag een oplossing voor wilt. 

De overheid heeft bepaald dat onder bepaalde voorwaarden een borstvergroting of -lift vergoed kan worden uit de basisverzekering. Van afstand kunnen wij als zorgverzekeraar niet bepalen of jij aan die voorwaarden voldoet. De arts en de plastisch chirurg kunnen dit wel beoordelen. Als dat zo is, vragen zij toestemming bij ons aan om deze behandeling te vergoeden. Je kan de informatie hier nog eens teruglezen.

Wanneer je aan de voorwaarden voldoet voor vergoeding, dan vergoeden we dit uit de basisverzekering. Je betaalt hier dan eigen risico voor. 

Het kan zijn dat je niet aan de voorwaarden voldoet. Als je een aanvullende verzekering hebt, kan je in dat geval wel 10% korting bij Bergman Clinics krijgen.

Niet een direct antwoord op je vraag, maar heb je zo toch wat aan mijn informatie?

Groeten,

Bas