Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Ambulance zonder vervoer

Bewerkt 
Nieuwkomer

hoe kan het gebeuren dat op dringend advies van de dokter en dat door hem zelf een abulance word gebeld en dat van het eigen ricico 249euro betaald moet worden

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Ambulance zonder vervoer

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Ambulance zonder vervoer

Bewerkt 
Fanatiekeling

Nu begrijp ik de vraag. 
Zo zit de zorg in elkaar. Voor alle zorg die u ontvangt moet u eerst per jaar ?350 ( in 2012 nog ?220) zelf betalen. Uitgezonderd huisarts en de verloskundige en ketenzorg. De ambulance kostte waarschijnlijk ca. ?500, dus de verzekering betaalt wel een deel. Als u eenmaal uw eigen risico hebt verbruikt, dan is de rest van het jaar wel helemaal "gratis". Maar in januari is het nieuwe kalenderjaar weer begonnen. 

Veel erger is het als de dokter zorg adviseert die helemaal niet in het basispakket is opgenomen ( bijvoorbeeld fysiotherapie, podotherapie) of doorverwijst naar een zorgverllener die niet door de zorgverzekeraar is gecontracteerd. Dan betaalt u het hele bedrag zelf. 

Ambulance zonder vervoer

Bewerkt 
Nieuwkomer

Goedenavond,

Onlangs is mijn vriend ( die ook bij zilverenkruis is verzekerd) in de metro twee keer flauw gevallen.

Iemand had een ambulance gebeld en deze kwam met 20 min.

Hij werd NIET meegenomen naar het ziekenhuis.

Mijn vraag:

Zijn er kosten aan verbonden? zo ja, hoeveel ongeveer? 

Als student zit je niet echt te wachten op een hoge rekening Smiley Verdrietig

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden!

Groetjes

Re: Ambulance zonder vervoer

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Liladelila, voor de ambulance geld dat er alleen kosten in rekening mogen worden gebracht als iemand ook daadwerkelijk is vervoerd. In het budget van de ambulancevervoerders word rekening gehouden met dit soort ritten ter compensatie. Je vriend betaalt hierover dus geen eigen risico.