Aanvullend en toch geen vergoeding voetzorg?

Bezoeker

Aanvullend verzekerd voor €200 vergoedingen voetzorg. Toch niet alle declaraties vergoed? Hoe kan dit ?

Met vriendelijke groet,

YdeM

Aanvullend en toch geen vergoeding voetzorg?

16 ANTWOORDEN

Re: Aanvullend en toch geen vergoeding?

Fanatiekeling

Bedoelt u pedicurezorg of bedoelt u de podotherapeut? 

Als u de pedicure bedoelt, dan klopt uw veronderstelling misschien niet. Op de website lees ik dat bij 4 sterren slechts €150 per jaar wordt vergoed en tevens maximaal €25 per behandeling. Zie afbeelding. Zie link " pedicurezorg bij medische voet" https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/vergoedingen/Paginas/Pedicurezorg-bij-een-medische-voet.asp...

Ik denk dat u podotherapie bedoelt, want ik zie dat daar een vergoeding van €200 geldt bij 3 sterren. Ik voeg ook daarvan de vergoedingen en de voorwaarden op de website toe als schermafbeelding.

Groet, Feina.

Bezoeker
Dit gaat idd om podotherapie icm steunzolen.
Ben zelf 3 ster aanv verzekerd idd dus €200 vergoeding.
Drie rekeningen ingestuurd (€25, €135,25 en €69,50) enkel €25 en €135,25 vergoed gekregen. de declaratie van €69,50 zou reeds verwerkt zijn aldus declaratieoverzicht in mijnzilverenkruis??
Deze rekening wordt dus niet vergoed..??
Ik kom toch echt op €160,25 en zou djs van de €69,50 nog een gedeelte vergoed moeten krijgen...

Mvg YdeM
Met vriendelijke groet,

YdeM

Webcare

Hallo @YdeM  de vergoeding voor podotherapie is vanuit aanvullend drie sterren €200,-

https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/Paginas/Podoposturaaltherapie-podologie-en-ste...

Zal ik even meekijken naar je polis? Heb je voor mij je relatienummer, geboortedatum en postcode? Dan pak je declaratieoverzicht er meteen bij.

@Feina dank voor je aanvulling.

groetjes Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
Beste Pauline,

Inmiddels telefonisch contact gehad met klanten service...
Behandeldatum van twee declaraties is hetzelfde... deze wordt als één consult gezien door ZK.
Nu moet ik de zorgverlener vdagen om andere nita met andere datum. Beetje raar allemaal... alsof ik bepaal hoe de facturen opgemaakt worden bij de zorgverlener...?
ZK wil deze twee facturen op andere datum zien.
Ik zal hier dus zelf achteraan moeten richting zorgverlener.
Inmiddels contact opgenomen met zorgverlener (callcenter) en deze zal mij terug bellen..
Wordt vervolgd..,

Mvg

YdeM
Met vriendelijke groet,

YdeM

Bezoeker

Moderator: Persoonlijke gegevens verborgen

Grt

YdeM

Met vriendelijke groet,

YdeM

Webcare

Hoi YdeM, goed dat je al verder bent gekomen, voor je privacy is het beter als je jouw laatste openbare berichtje met je persoonlijke gegevens weghaalt. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
Ik ben niet verder gekomen, de bal wordt door ZK bij mij gelegd...
Ik zal mijn pers gegevens weer weghalen...
Met vriendelijke groet,

YdeM

Bezoeker
Enig idee hoe dit bericht verwijderd kan worden..????
Niet echt heel duidelijk op een mobiel device blijkbaar...
Met vriendelijke groet,

YdeM

Moderator

Ik heb je persoonlijke gegevens weggehaald YdeM. 

Lees dat je al telefonisch contact hebt gehad hierover. Jammer om te lezen dat je niet verder bent gekomen. Heb je inmiddels al contact gehad met de zorgverlener? We denken graag met je mee! 

Bezoeker

@Eva S Bedankt voor het verbergen van mijn gegevens...

Enig idee hoe ik dit zelf voortaan kan doen?

Inmiddels op laptop ingelogd om te kijken of het via deze weg gemakkelijker werd om deze gegevens te verbergen...

Ik heb helaas nog geen terugkoppeling gehad van de zorgverlener.

Dit gaat erg stroef helaas en ben daarom ook niet gelukkig met de hele gang van zaken...

Ik lever nota's in die ik ontvang van de zorgverlener en verwacht dat deze, conform de voorwaarden van mijn aanvullende verzekering, gewoon vergoed worden.

grt

YdeM

Met vriendelijke groet,

YdeM

Moderator

Als je naar de reactie gaat waar je iets mee wil doen, dan zie je aan de rechterkant 3 bolletjes staan. Klik daarop en een menu komt naar voren. Hier staan verschillende opties tussen. Zoals het bewerken. 

Vervelend om te lezen dat het allemaal zo stroef gaat! Jammer zeg. 

Ben wel benieuwd hoe het verder afloopt. Laat het hier gerust even weten! 

Bezoeker

Dank je wel...

Ik ga eens kijken of hiermee gegevens kan verbergen...

Ik houd jullie op de hoogte van de afloop/afhandeling...

Met vriendelijke groet,

YdeM

Fanatiekeling

Ik kan in de polisvoorwaarden  ( artikel 6 blz. 50 aanvullende verzekeringen) niet vinden dat de consulten niet op dezelfde dag gedateerd mogen zijn. Ook op de website niet ( zie bijlage). 

Eigenlijk zegt Zilveren Kruis dus dat deze podotherapeut teveel declareert. Dan zou de klant  ( of de zorgverzekeraar!) dit moeten melden bij de beroepsvereniging. En eigenlijk zou de klant geadviseerd moeten worden om de rekening niet volledig te betalen. 

Datums veranderen op een factuur mag natuurlijk nooit: dus de podotherapeut zou m.i. een deel van de rekening moeten laten vallen.

Groet, Feina.

Bezoeker
Na enige tijd dan eindelijk een oplossing vanuit de zorgverlener.
Juiste nota ontvangen en ingediend bij ZK.
Jammer dat deze vergoeding dan weer verwerkt wordt met eigen risico van mn vrouw, dat het onoverzichtelijk maakt qua uitbetaling.
Maar dit is wellicht iets voor een ander topic...

Het laatste antwoord op deze topic vind ik persoonlijk niet echt relevant.
Het is een zorgverlener vrij om een datum aan te passen als deze verkeerd op de nota gekomen is. Mits dit natuurlijk duidelijk aangegeven wordt.
Het niet doorvoeren van kosten door een zorgverlener heb ik nog nooit mee gemaakt.. dit antwoord lijkt gebaseerd op het bedrijfsleven en niet op zorgkosten. Vandaar ook niet echt een hulpzaam antwoord.
Met vriendelijke groet,

YdeM

Fanatiekeling

Beste lezer,

U vond mijn antwoord ( ik ben niet van Zilveren Kruis) niet interessant/relevant.

U schrijft dat de datum op de factuur fout was: in dat geval mag (en moet) het worden aangepast. Maar als het geen fout was, dan is het aanpassen van een datum volgens mij een economisch delict. 

Uw andere opmerking ( Het niet doorvoeren van kosten door een zorgverlener heb ik nog nooit mee gemaakt.. dit antwoord lijkt gebaseerd op het bedrijfsleven en niet op zorgkosten.) begrijp ik niet.

Groet, Feina.

Moderator

Goed om te horen dat het is gelukt met de nota en de zorgverlener YdeM. Jammer dat de verrekening met het eigen risico het onoverzichtelijk heeft gemaakt. Over dat andere topic gesproken: misschien is dit denk mee idee wel interessant!