ADHD onderzoek

Starter

L.s.,

in december 2016 is bij mij een onderzoek naar ADHD uitgevoerd, door een gecontracteerde zorgverlener (GZ psycholoog).

Volgens mij valt dit onder basis GGZ. Ik heb een Basis Zeker basisverzekering, waaruit basis GGZ voor 100 % vergoed zou worden, uiteraard met inachtneming van het (restant) eigen risico. Er wordt volgens het declaratieoverzicht maar een relatief klein bedrag vergoed, veel minder dan het volledige bedrag minus mijn eigen bijdrage. Hoe kan dat?

Ook zou vanuit de Basis Zeker verzekering (naturapolis) niets aan de zorgverlener te hoeven worden betaald, maar volgens de chatfunctie kreeg ik te horen dat ik het volledige bedrag zelf aan de zorgverlener moet betalen, omdat hij de rekening aan MIJ heeft gestuurd ipv aan ZK. Hoe zit dat?

Kan iemand mij hiermee helpen? Van de (overigens erg vriendelijke en behulpzame) chatmedewerkers word ik niet veel wijzer. 

Groet,

Femke

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

ADHD onderzoek

3 ANTWOORDEN

Re: ADHD onderzoek

Webcare

Hallo Femke,

Je eerste bericht op onze community zie ik. Welkom! Smiley Vrolijk

Ik lees tegenstrijdige dingen in je bericht. En ik denk dat daar de verwarring en het antwoord op de vraag in ligt verscholen.

Je geeft aan dat je voor basisverzekerde zorg bij een gecontracteerde zorgverlener bent geweest èn je geeft aan dat je een papieren nota van deze gecontracteerde zorgverlener hebt gekregen.

Die twee gaan niet samen.

Als een door ons gecontracteerde zorgverlener jou basisverzekerde zorg levert, dan declareert deze zorgverlener de kosten direct bij ons. Je krijgt dan dus geen papieren nota voor betaling van die geleverde, basisverzekerde zorg!

Een papieren nota komt in beeld als je bij een niet-gecontracteerde zorgverlener bent geweest òf als je niet-basisverzekerde zorg hebt gekregen van een gecontracteerde zorgverlener.

Wat de chat medewerker zegt klopt: krijg jij een papieren nota, dan verwacht een zorgverlener van jou betaling van die nota. Met een papieren nota aan jou zegt een zorgverlener eigenlijk: "kijk maar bij je verzekering wat je van deze behandeling terug kunt krijgen, niet echt mijn pakkie an, ik wil betaling van van jou voor deze nota!"

Dus mijn vraag is: er staat een toelichting bij de vergoeding op het declaratieoverzicht die je hebt teruggekregen naar aanleiding van onze afhandeling van jouw nota. Wat staat daar precies?

Groetjes,

Jeroen

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Starter

Dag Jeroen,

Er staat bij de toelichting: "Wij betalen deze rekening voor een deel.​​ Hieronder ziet u hoeveel wij wel vergoeden."
Maar op de rekening staat ook bij de omschrijving van de dienstverlening "Basis GGZ Middel" en in de zorgzoeker is aangegeven dat deze zorgverlener in kwestie is gecontracteerd. ​Had hij dan gewoon de rekening niet naar mij moeten sturen? (Dan denk ik meteen: waarom heeft hij dat dan wel gedaan?)

Groet,

Femke

Webcare

Hoi Femke, ik zie dat je al langer bezig bent met antwoord te krijgen op je vragen. Als ik het berichtje van Jeroen lees denk ik dat het beter is als je mij een privéberichtje stuurt met je relatienummer, postcode en geboortedatum. 

Dan kan ik je polis erbij pakken en gaan we zorgen dat er helderheid komt.

Ik wacht op je berichtje!

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.